מסע הקניות של ענקית התרופות פייזר: "יש כוונה לבנות שותפויות בשווקים מתעוררים"

פייזר מבקשת להגדיל את מכירותיה השנתיות בשווקים המתעוררים ב-3 מיליארד דולר עד 2012, והיא מתמקדת בסין, ברזיל, מקסיקו, רוסיה, טורקיה והודו, ובמידה פחותה יותר במזרח התיכון

פייזר , יצרנית התרופות הגדולה בעולם, מחפשת לבצע עסקאות בשווקים מתעוררים במשך "כמה חודשים" כדי להגדיל את הנתח שלה בשוק ששוויו נאמד בכ-80 מיליארד דולר. כך אמר אתמול (א') אחד מבכירי החברה.

חברות פרמצבטיות מתמקדות יותר ויותר במדינות השווקים המתעוררים בגלל התנאים הקשים יותר בשווקים הבשלים.

בינואר ביצעה פייזר עסקה בהיקף של 86 מיליארד דולר כשרכשה את יריבתה האמריקנית וויית' , כדי להגדיל את הרווחים, ובמאי היא חתמה על הסכמי רישוי עם שתי חברות שפועלות מהודו, כולל אורובינדו פארמה, במסגרת חיפושיה אחר הזדמנויות צמיחה בשוקי התרופות הגנריות והשווקים המתעוררים.

"יהיו לנו אלמנטים נוספים בחודשים הבאים", אמר נשיא יחידת השווקים המתעוררים של פייזר, ז'אן-מישל אלפון. "אנו רואים הזדמנויות שצצות כתוצאה מהמשבר הפיננסי, יש כוונה לבנות שותפויות בשווקים מתעוררים".

פייזר מבקשת להגדיל את מכירותיה השנתיות בשווקים המתעוררים ב-3 מיליארד דולר עד 2012, והיא מתמקדת בסין, ברזיל, מקסיקו, רוסיה, טורקיה והודו, ובמידה פחותה יותר במזרח התיכון, כדי להגדיל את נתח השוק הקיים שלה, 4% בשווקים המתעוררים.

לדברי אלפון, "אנחנו מתחילים כשאנחנו במקום השלישי בשווקים המתעוררים, ואנחנו רוצים להיות במקום הראשון". להערכתו, עוגת השווקים המתעוררים עשויה לגדול ל-120 מיליון עד 2012, וקצב הצמיחה המהיר ביותר צפוי להירשם בסין.

לדברי אלפון, ברבעון הראשון רשמה פייזר צמיחה של 28% במכירותיה בסין, המדינה בעלת האוכלוסייה הגדולה ביותר בעולם. פייזר, שדיווחה אשתקד על הכנסות בסך 48 מיליארד דולר, צפויה לרשום ירידות חדות במכירות בשנים הבאות עקב פקיעת הגנת הפטנט על חלק ממוצריה, כולל התרופה רבת המכר לטיפול בכולסטרול, ליפיטור.