עיני צפוי להפגש הערב עם מנכ"ל האוצר: "אם לא נגיע להסכמה - אפעיל 'סעיף מילוט' ודמי ההבראה לא ישולמו"

ערב אישור התקציב בקריאה ראשונה בכנסת: מגעים לקראת חתימה על עסקת החבילה בין המעסיקים לאוצר ■ בוועדת הכספים אמר עיני כי ההסתדרות מתנגדת להכללת סוגיית ההוצאה עבור מטפלות במסגרת חוק ההסדרים ■ מוקדם יותר - פיצוץ בין המעסיקים לאוצר

יומיים לפני אישור תקציב המדינה בקריאה ראשונה בכנסת, מאיצים האוצר וההסתדרות את המגעים לקראת חתימה על עסקת החבילה עוד הלילה: יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, צפוי להיפגש הערב בתל אביב עם מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, ועם הממונה על השכר באוצר,אילן לוין, ולדון עימם בפרטים שטרם סוכמו בעסקת החבילה.

לפי שעה מרבית סעיפי העסקה כבר סגורים, אולם נותרו כמה סעיפים שעליהם אין עדיין הסכמה.

בדיון שהתקיים היום בוועדת הכספים אמר עיני כי ההסתדרות מתנגדת להכללת סוגיית ההוצאה עבור מטפלות במסגרת חוק ההסדרים. בנוסף ההתסתדרות מתנגדת למע"מ על פירות וירקות בחוק.

מנגד, אריאב אמר כי כל הפרטים סגורים למעט דרישת האוצר שהעוסקים יעבירו למע"מ חשבוניות מקוונות. האוצר דורש שבניגוד למצב הנוכחי, יחוייב שימוש אך ורק בחשבוניות ממוחשבות. הדרישה הזו של האוצר זוכה להתנגדותו של נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש. בנוסף, ידונו הערב הצוותים המקצועיים גם בכמה סעיפים משפטיים שטרם סוכמו.

עיני אמר היום ל"גלובס" כי אם לא יגיעו הלילה הצוותים להסכמות סביב עיסקת החבילה, הוא לא יהסס להפעיל "סעיף מילוט", על פיו לא ישלמו המעסיקים את דמי ההבראה, על אף החלטת ועדת הכספים היום לקצץ את דמי ההבראה. "אם אין עסקת חבילה אז אין דמי הבראה - לא דיפרנציאלי ולא בכלל, אני לא נותן כלום", אמר היום עיני בדיון.