אתר ישראלי חדש ישלח לטוקבקיסטים מהשמאל כתבות עם שובלי טוקבקים גזעניים - ויקרא להם להשיב מלחמה

"אנו משוכנעים כי מאות ואלפי אנשים יצטרפו אלינו. ברגע שנפעל בתיאום נוכל ליצור שינוי אמיתי בהלך הרוח בישראל. כל מה שנדרש מאיתנו זה כמה דקות של השקעה ביום"

"גם לכם נמאס מהטוקבקים הגזעניים והקיצוניים? גם אתם לא מוכנים להמשיך לעבור עליהם בשתיקה? אנחנו מאמינים שאפשר לשים לזה סוף!"

כך נכתב בדף הבית של אתר חדש, שבבסיסו התארגנות של מחנה השמאל נגד כותבי טוקבקים בעלי השקפה פוליטית ימנית. האתר, ששמו יש תגובה, חורט על דגלו את המוטו הבא: "נלחמים בגזענות בטוקבקים, תומכים בתהליך השלום"

האתר מאפשר הצטרפות על שליחת אימייל לכתובת yeshtguva@gmail.com עם המילים "צרפו אותי" בשורת הנושא.

בעמוד הפתיחה של "יש תגובה" נכתב כך:

"מוות לערבים"… "רבין בוגד"… "פושעי אוסלו לדין"… "נטפל בערבים, אחר כך בשמאלנים". אתם מכירים את הטקסטים האלה. הם מופיעים מדי יום, בעמודי החדשות באינטרנט, ונקראים על ידי מיליונים. הטוקבקים משפיעים על המציאות. ההסתה והגזענות בתגובות, שפעם נראו כצעקות של שוליים סהרוריים, הפכו לכוח פוליטי שמעצב היום מדיניות ממשלתית.

מול המציאות הזו צריך להגיב.

יש בישראל מספיק אנשים שמאמינים בשוויון, בסובלנות, ובצורך בתהליך השלום. האנשים האלו, אנחנו, פשוט שקטים יותר. הבעיה היא שהתייאשנו. אבל עלינו להשמיע קול. אנחנו לא לבד, והגיע הזמן שניקח יוזמה. ביחד נוכל להצליח, אבל אף אחד אחר לא יעשה את זה במקומנו.

יש תגובה!

אנחנו קבוצה של אנשים שנמאס להם מהתמונה המעוותת של ישראל שנשקפת אלינו מטורי התגובות באתרי החדשות, והחלטנו להתארגן כדי לשנות את התמונה הזו.

אנחנו קוראים לכם להצטרף אלינו!"

בהמשך הדף מבטיחים מפעילי האתר לא למסור את המיילים של המצטרפים לארגונים וגורמים פרטיים. מרגע ההצטרפות, עם זאת, יקבלו המצטרפים בדואר האלקטרוני קישורים לידיעות חדשותיות חשובות המפורסמות באתרים מרכזיים, "להן מצורף (או תכף יצטרף) שובל של תגובות קיצוניות או גזעניות".

ומה אז?

"כל אחד מאיתנו יצטרך רק לשלוח תגובה אחת לכתבה (או שתיים אם יש לו המון זמן), לא יותר, כדי שהתמונה תשתנה, והרושם שיעלה למי שייכנסו לכתבה יהיה שונה לחלוטין. אנחנו משוכנעים שמאות ואלפי אנשים יצטרפו אלינו. ברגע שנפעל בתיאום אנחנו יכולים ליצור שינוי אמיתי בהלך הרוח בישראל. כל מה שנדרש מאיתנו זה כמה דקות של השקעה ביום".

ויש גם יעדים להשגה:

"אנחנו מאמינים ששינויים גדולים התחילו מפעולות קטנות. השינוי לא יקרה בבת אחת. זה ייקח זמן. אבל עצם העובדה שטוקבקים גזעניים וקיצוניים עוברים ללא תגובה היא מסוכנת כרגע לתרבות ולדמוקרטיה הישראלית. ביחד, התגובה שלנו יכולה לשנות לא רק את תרבות הדיון בישראל, אלא את החברה כולה".