נבוטק גייסה 10 מיליון דולר נוספים

את הסבב הובילה קרן גיזה ■ עד היום גייסה החברה כ-25 מיליון דולר

שלוש השנים האחרונות מבצעת חברת הביוטק נבוטק מדיקל גיוס כספים בתקופת הקיץ. הפעם, היא גייסה כ-10 מיליון דולר בהובלת קרן ההון סיכון גיזה ובהשתתפות המשקיעים הקיימים - קרן אגת, Wanaka capital, ד"ר שמעון אקהויז, ממייסדי החברה שמשמש גם כיו"ר שלה, וקרן BridgeFund. בסך-הכול, גייסה נבוטק עד כה כ-25 מיליון דולר.

נבוטק פועלת בתחום של מיקוד הקרינה בגידולים סרטניים, מה שאמור לשפר מאוד את יעילות הטיפול ולמזער את הנזק הנגרם לרקמות הבריאות.

אישור: כנראה השנה

אחת הבעיות העיקריות בטיפולים אלה, היא שבניסיון לחסל את כל הגידול, אין ברירה אלא לפגוע גם ברקמות בריאות. ככל שניתן למקד את הקרינה בגידול ולהפריד בינו ובין הרקמה הבריאה, כך סביר יותר להשיג חיסול מלא שלו וכן איכות חיים סבירה למטופל אחרי ההחלמה.

הפתרון של נבוטק הוא רכיב המוחדר לתוך הגידול, המאפשר לעקוב אחריו בתזוזתו עם תנועות הגוף בזמן הטיפול, כדי לאפשר כוונון של הקרינה. המוצר רלוונטי בעיקר לרקמות רכות, כמו ריאות או פרוסטטה, שזזות בטיפול. החברה העריכה בעבר כי במחצית השנייה של 2009 היא תקבל אישור הרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, לשימוש במוצר.

גיורא קורנבלאו, מנכ"ל החברה, אמר כי "האיברים בגוף האדם נמצאים בתנועה מתמדת, תוך כדי הטיפול עצמו ובוודאי בין טיפולים שונים, בסדרת הקרנות שנמשכת עד חודשיים.

עקב תנועה זו נדרש איכון מדויק ומהיר לצורך טיפולי הקרנה ממוקדים שיפחיתו את תופעות הלוואי והסיבוכים. החדירה המהירה לשוק של טכנולוגיות הקרנה מדויקות, מעלה את הצורך בטכנולוגיות איכון משלימות. יש ערך מוגבל בתותח מדויק ללא כוונת, כמו זו שפיתחנו".

נבוטק היא החברה ה-12 בפורטפוליו הביומד של גיזה. בעקבות הגיוס אלקה ניר, שותפה בגיזה, תתמנה לדירקטורית.