תאגיד האפוטרופוסות "קרן דורי דורות" חשוד בהוצאת כספי חסויים שלא כדין

עמותת "קרן דורי דורות" מנהלת נכסים של למעלה מ-200 חסויים ■ עפ"י החשד, הקרן עשתה יד אחת עם חברת עטיף כדי להוציא במירמה כספים מחשבונות החסויים שבניהולה

מפקחי האפוטרופוס הכללי (אפט"ר) וחוקרי יחידת ההונאה של מחוז מרכז במשטרה פשטו הבוקר (ג') על משרדי תאגיד האפוטרופוסות "קרן דורי דורות", בחשד להתנהלות לא תקינה בכספי החסויים. כן נערך חיפוש במשרדי חברה נוספת, החשודה כי סיפקה לתאגיד שירותים שונים כנגד תשלום מופקע מחשבונות החסויים.

במסגרת פעילות הפיקוח השגרתיות שמבצע האפוטרופוס הכללי, בניהול הממונה הארצית, רונית אביר, וחוקרי הכונס הרשמי בניהולו של מנהל יחידת החקירות הארצית, גבריאל נובל - התעוררו חשדות לפיהם עשתה הקרן יד אחת עם חברת עטיף (ששינתה באחרונה את שמה ל"עתיר ארי"), כדי להוציא במירמה כספים מחשבונות החסויים. עמותת "קרן דורי דורות" משמשת כאפוטרופא (חברה מנהלת) של נכסי למעלה מ-200 חסויים.

על-פי החשד, הקרן הגישה לאפט"ר חשבוניות הנחזות כמזויפות או פיקטיביות לגבי כספים שנגבו מחשבונות חסויים שבטיפולה, וכן דיווחה על הוצאות שלכאורה אינן נכונות או שהן נתמכות במסמכים שהתבררו כבלתי נכונים. כן התברר כי הבעלים והמנהל של החברה הוכרז כפושט-רגל, ולפיכך עורבו בפרשה חוקרי הכנ"ר.

במקביל להגשת תלונה במשטרה נגד השתיים, קיבל האפט"ר מבית המשפט לענייני משפחה בירושלים צו לתפיסת מסמכים. בעקבות החשדות הוא הגיש לבית המשפט תביעה למתן חשבונות נגד הקרן והחברה ובקשות להחלפת האפוטרופוסים בכל התיקים, מהלך שנעשה בשיתוף משרד הרווחה.

לפני מספר חודשים פשטו מפקחי האפט"ר על משרדי תאגיד ירדנה נילמן, שנחשד בניצול של חסויים חסרי ישע. בעקבות זאת הופסקה פעילות התאגיד, והטיפול החסויים שעליהם הוא היה ממונה הועבר לאפוטרופוסים אחרים.