הרפורמה בשוק הטלוויזיה והמעבר לרשיונות יעברו להליך חקיקה רגיל

זאת אחרי ההצבעה במסגרת חוק ההסדרים ■ שר התקשורת, משה כחלון, יקדם באופן אישי ומהיר את חוק המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות, זאת במטרה לאפשר אופק מהיר לערוץ 10

סיכום בין שר התקשורת ליו"ר הכנסת: הרפורמה בשוק הטלוויזיה תעלה מחר (ד') לקריאה ראשונה במסגרת חוק ההסדרים. לאחר הקריאה הראשונה נושא הטלוויזיה יפוצל ויעבור לוועדת הכלכלה. המשמעות היא שכל נושא המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות יעבור בהליך חקיקה רגיל ולא בהליך מקוצר דרך חוק ההסדרים - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי משרד התקשורת כבר מכין תזכיר חקיקה בעניין "ברית המועצות", שצפוי להיות מוכן כבר בימים הקרובים. בנוסף, בכוונת שר התקשורת לקדם באופן אישי ומהיר את חוק המעבר משיטת זיכיונות לשיטת רישיונות, זאת במטרה לאפשר אופק מהיר לערוץ 10.

יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, היה נחוש להוציא את נושא הרפורמה בשוק הטלוויזיה מחוק ההסדרים, בטענה כי זו לא האכסניה של מהלך שכזה. למרות זאת הוחלט כאמור כי הרפורמה תעלה מחר לקריאה ראשונה במסגרת חוק ההסדרים, ולאחר מכן תוצא מהחוק ותעבור לדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת, אשר תקיים דיון על כל אחד מהנושאים בנפרד. רק לאחר הדיונים, הנושאים יעלו לקריאה שנייה ושלישית.

כפי שפורסם ב"גלובס", כחלק מהמאמצים של כחלון לשכנע את ריבלין לסגת מכוונתו להוציא את המעבר משיטת הזיכיונות לשיטת הרישיונות מחוק ההסדרים - הוא הבהיר כי אם לא יהיה כך, בכוונתו לקדם את המעבר בין השיטות באמצעות החקיקה הכי מהירה שניתן לעשות, אשר תובל על-ידי משרד התקשורת.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "השר הגיע לסיכום עם יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, כי אם הנושא אכן יפוצל מחוק ההסדרים, בכוונת השר לקדם את המעבר מזיכיונות לרישיונות בחקיקה רגילה. השר שוחח על הנושא גם עם יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, אופיר אקוניס, ויפעל עם הוועדה בשיתוף-פעולה לקידום הנושא".

דוברו של ריבלין מסר בתגובה לידיעה: "יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, עומד על פיצולה של הרפורמה בתקשורת מחוק ההסדרים. ייתכן כי ריבלין יבוא לקראת משרד האוצר, לאור המצב בו נמצאים, ולאחר קריאה ראשונה תפוצל הרפורמה פיצול מהותי".

ערוץ 10 במבוי סתום

נושא המעבר לשיטת הרישיונות ישפיע במישרין על מצבו של ערוץ 10, שנמצא גם כך במבוי סתום. באחרונה נערכו פגישות רבות בין נציגי משרד התקשורת, האוצר, הרשות השנייה ונציגי ערוץ 10, במטרה למצוא פיתרון לערוץ ולחובות העבר אותם הוא מתקשה להשיב.

בתחילה היתה כוונה לקדם פיתרון בעניין דמי התמלוגים אותם משלם הערוץ למשרד האוצר, אולם באוצר הבהירו כי אין הסדר כלכלי עם הערוץ בעניין התמלוגים.

בהמשך לדיונים על עתידו של הערוץ אמר אתמול (ב') מנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, כי "סוגיית הערוץ מתגלגלת כמו תפוח אדמה לוהט בין משרד התקשורת, האוצר והרשות השנייה".