כדורסל: הבקרה התקציבית מנעה עיקול על כספים של עירוני נהריה

העניין איפשר לקבוצה להעביר את משכורות חודש מאי, בסך של למעלה מ-200 אלף שקל ■ הקלת המס לשחקנים זרים בכדורסל הגיעה העונה ל-10-12 מיליון שקל

למרות שעונת הכדורסל הסתיימה לפני כשלושה שבועות, הבלאגן הכספי בעירוני נהריה עדיין נמשך. הבקרה התקציבית של איגוד הכדורסל מנעה עיקול מצד אחד הספקים של הקבוצה שהקבוצה עדיין חייבת לו כספים על עונת 2008/09. הבקרה מימשה את זכותה למשוך את הכספים שהופקדו על-ידי הקבוצה בבקרה, מה שאיפשר שלשום (א') להעביר לשחקנים את משכורות חודש מאי. בסך הכל הועברו לשחקנים משכורות בסך של מעל 200 אלף שקל.

עירוני נהריה, שהחלה את העונה האחרונה עם תקציב מאושר של כ-6.5 מיליון שקלים, תסיים את העונה עם תקציב של כ-5 מיליון אחרי ששיחררה שחקנים במהלך העונה וקיצצה משכורות בשיעור של כ-10%.

מלבד נהריה עוד שתי קבוצות ששיחקו בליגת העל בעונה שעברה מתקשות לעמוד במועד בתשלום השכר לשחקנים.

היום התכנסה בכנסת שדולת הספורט בראשות ח"כ רונית תירוש לדיון בנושא ביטול הפטור על מיסוי שחקנים זרים, עליו החליטה הממשלה. כזכור, עד היום נהנים השחקנים הזרים ממיסוי מקסימלי של 25% בלבד, בארבע השנים הראשונות שלהם בישראל. ל"גלובס" נודע כי רק עבור עונת הכדורסל האחרונה בליגת העל, הגיע שיעור ההקלה במיסוי לכדורסלנים הזרים לסך של 10-12 מיליון שקלים. קרוב למחצית מהסכום הזה משוייך למכבי ת"א.