מניית בסט ביי מאבדת 4.6% למרות שעקפה את תחזיות הרווח

רווחיה ירדו ב-14.5% ל-153 מיליון דולר או 36 סנט למניה וההכנסות עלו ב-12% ■ החברה קיצצה בכוח האדם והאטה את קצב פתיחת החנויות, בעוד היא מדווחת על התרחבות במכירות הטלפונים הסלולריים והמחשבים הניידים

רווחיה של רשת האלקטרוניקה הגדולה בארה"ב, בסט ביי ירדו ברבעון הפיסקאלי הראשון של שנת 2009 בכ-14.5%, עם זאת הרווחים נפלו פחות ממה שצפו האנליסטים. הרשת דיווחה על עלייה בביקושים על רקע נפילתה של המתחרה סירקט סיטי, אולם דיווחה גם על לחץ מכיוונה של וול מארט ורשתות אחרות שהוסיפו למדפיהם מוצרי אלקטרוניקה לדוגמא מחשבים ניידים, מסכים שטוחים וכו'...,

נציין כי במאי בשנה שעברה קיבלו האזרחים צ'קים מהממשל ורצו לבזבז אותם ברשתות. בסט ביי דיווחה כי בחנויות הפתוחות לפחות 14 חודשים נרשמה הירידה החדה ביותר במכירות במהלך מאי האחרון.

הרשת דיווחה כי הרוויחה סך של 153 מיליון דולר, או 36 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי שהסתיים ב-30 במאי, ירידה של כ-14.5%. בניטרול הוצאות הקשורות ברה-ארגון שמבצעת החברה ירדו רווחיה ל-42 סנט למניה לעומת 43 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. האנליסטים ציפו כי החברה תדווח על רווח נמוך יותר שיסתכם ב-34 סנט למניה.

הכנסות החברה עלו ב-12% והסתכמו ב-10.1 מיליארד דולר, כאשר המכירות בחנויות חדשות תרמו תרומה ניכרת. האנליסטים בשוק העריכו כי מכירות הרשת יהיו גבוהות יותר ויסתכמו ב-10.19 מיליארד דולר.

בסט ביי ביצעה קיצוץ בכוח האדם בחברה והאטה את קצב פתיחת החנויות, בעוד היא מדווחת על התרחבות במכירות הטלפונים הסלולריים והמחשבים הניידים. ועם זאת, פחות לקוחות ביקרו בחנויות הרשת במהלך הרבעון החולף. מכירות של משחקים אלקטרוניים, מצלמות דיגיטליות, עזרים שונים וסרטים נפלו בעוד שמכירות של מחשבים ניידים, טלפונים סלולריים ושרות תיקונים מכרות היטב.

החברה חזרה על התחזיות שפירסמה במארס לשנה הפיסקאלית כולה והעריכה כי רווחיה ינועו בטווח שבין 2.5-2.9 דולר למניה, (בניטרול הוצאות רה ארגון).