חברת השכרת הרכב אלבר: נפלנו קורבן לעוקץ בסכום של כ-3 מיליון שקל

אלבר טוענת כי מכרה בינואר-נובמבר 2008 כ-200 כלי רכב בעסקאות מכירה מתגלגלות לחברות אי.וי. טרייד אין מרכז ירושלים, רשת סוכנויות טרייד אין וד.ש מכירת רכב - אך אלה לא העבירו לה את התמורה כפי שהתחייבו

חברת אלבר, העוסקת בהשכרת כלי רכב, טוענת כי נפלה קורבן לתרגיל עוקץ בהיקף של למעלה מ-3 מיליון שקל.

ל"גלובס" נודע כי אלבר מכרה בתקופה שבין ינואר-נובמבר 2008 למעלה מ-200 כלי רכב במסגרת עסקאות מכירה מתגלגלות בעלות של מיליוני שקלים לחברות אי.וי. טרייד אין מרכז ירושלים, רשת סוכנויות טרייד אין וד.ש מכירת רכב, בתמורה לקבלת המחאות דחויות. 3 החברות עוסקות בסחר בכלי רכב, ונמצאות בבעלות בני משפחת שגיא ושותפם העסקי בטיש זאב דודו, שערבו להתחייבויותיהן.

בין הצדדים הוסכם כי כביטחון לפירעון החוב ישועבדו כל הרכבים לטובת אלבר.

לאחר שהחברות טענו כי נקלעו למצב כלכלי קשה, הסכימה אלבר לבקשתן להקל בהסדר התשלומים ואף חרגה מהרגלה והסירה את השיעבודים שעל הרכבים, כדי לאפשר לחברות לפעול למימוש נוח ומהיר שלהם לשם פירעון החוב. ואולם, בדיעבד הסתבר לאלבר כי לאחר מימוש מסיבי ומהיר של הרכבים, לא העבירו לה החברות את התמורה כפי שהתחייבו.

אלבר טוענת כי בסוף אפריל החלו לחזור הצ'קים הדחויים, ואז התברר לה כי כל הצ'קים שהופקדו יחזרו במועדי פרעונם, ולכן הם נמשכו מהבנק ולא הוגשו לפירעון.

לדברי אלבר, נודע לה כי החברות נקלעו לחובות של למעלה מ-12 מיליון שקל לנושים נוספים, בנוסף לחוב של כ-3.1 מיליון שקל כלפיה.

בכוונתה להגיש בשבוע הבא לבית המשפט תביעה כספית לפירעון החוב נגד 3 החברות.