הגשת הצעות מכרז הסולארי באשלים - בספטמבר 2009

במכרזים מתמודדות 7 קבוצות, בהן החברה לישראל, שיכון ובינוי, כלל אנרגיה מקבוצת איי.די.בי, דור-אלון-מנרב, אורמת, שפיר הנדסה ועוד ■ במקביל, החלה מידרוג בגיבוש מדד אינדיקטיבי לפרויקט, שיזכה לפי הערכות לדירוג של AA מינוס לפחות

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

המדינה מגיעה ליישורת הסופית במכרז להקמת תחנות הכוח הסולאריות בנגב. ועדת המכרזים הבין-משרדית, בראשות סגן החשב הכללי, אבי דור, הודיעה באחרונה לקבוצות המתמודדות במכרז הענק להקמת תחנות הכוח התרמו-סולאריות באשלים כי מועד הגשת ההצעות נקבע ל-15 בספטמבר 2009. כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע כי במקביל, החלה חברת דירוג האשראי, מידרוג, בגיבוש מדד אינדיקטיבי (הערכת הסיכונים) לפרויקט, שיזכה לפי הערכות לדירוג של AA מינוס לפחות. (למנפיק יש יכולת טובה מאוד לפרוע את תשלומי הקרן והריבית). באפריל 2009 פרסמה המדינה את שני המכרזים להקמה, תפעול ואחזקה של שתי תחנות כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית באתר אשלים שבנגב, בהספק של 80-110 מגאווט. היקפם הכספי הכולל של המכרזים מוערך ב-700-800 מיליון דולר.

במכרזים מתמודדות 7 קבוצות, בהן החברה לישראל , שיכון ובינוי , כלל אנרגיה מקבוצת איי.די.בי , דור-אלון-מנרב, אורמת , שפיר הנדסה ועוד. לאחר פרסום נוסח הסכם הזיכיון לתחנות הכוח התרמו-סולאריות, העבירה השבוע המדינה למתמודדות גם את נספח ההפעלה של המכרז. ל"גלובס" נודע כי נספח זה מתיר שימוש של עד 15% מייצור החשמל באמצעות גז טבעי, עם הגבלה יומית של 50%. כמו-כן, במטרה להקל על הזכיין, המדינה תיקח על עצמה את סיכוני מחיר הגז כמו גם את השינויים העתידיים בתעריפי הולכת הגז הטבעי. יחד עם זאת, המדינה דורשת בתמורה מהיזם לעמוד בכמות שעות ייצור החשמל עליה יתחייב, כאשר חריגה כלפי מטה בכמות השעות השנתית או העונתית בה תגרור קנסות.

יצוין, כי במקביל למכרז התרמו-סולרי, משלימה ועדת המכרזים בימים אלה את היערכותה לפרסום המכרז הסופי להקמת תחנת כוח סולארית פוטו-וולטאית בהספק של 15 מגוואט (עם אופציה ל-15 מגוואט נוספים), ובכוונתה לפרסם אותו עד סוף חודש יוני, כאשר הגשת ההצעות במכרז צפויה עד תחילת 2010. היקפו הכספי של המכרז, שלשלב המיון המקדים שלו ניגשו 10 קבוצות, נאמד בכ-70 מיליון דולר.