מחיר הנפט ננעל בבורסת הסחורות בעלייה של 0.8% מעל ל-70 ד' לחבית על רקע העליות בוול סטריט ודו"ח המלאים

מחיר חבית הוסיף 56 סנט ל-71.03 ד' ■ דו"ח המלאים: עלייה מפתיעה של 1.7%במלאי הדלק, לעומת הצפי בשוק לירידה ■ מלאי הנפט רשמו ירידה חדה מהצפי - של 3.9 מיליון חביות, ל-357.7 מיליון חביות

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי, ננעל בסופו של יום המסחר בבורסת הסחורות בניו-יורק, בעלייה אל מעל רף 70 הדולר לחבית, זאת לאחר שמוקדם יותר רשם ירידה מתחת לרמה הפסיכולוגית הזו.

ניתן לייחס את עליית מחירו של הזהב השחור בסיום, לעליות בשוק המניות בוול סטריט, שבאו לאחר חשיפת תוכניתו של אובמה. בטרם החשיפה, כשמדדי המניות נסחרו בירידה, אחריהם הלך גם המסחר בנפט. זאת בנוסף לדו"ח המלאים השבועי, שהצביע על עלייה מפתיעה במלאי הדלק, ועל ירידה במלאי הנפט הגולמי.

משרד האנרגיה האמריקני דיווח היום, כי מלאי הדלק עלו ב-1.7%, שהם 3.4 מיליון חביות, ל-205 חביות. זאת לעומת התחזיות המוקדמות בשוק לירידה במלאי הדלק. עם זאת, העלייה הזו קוזזה ע"י ירידה חדה מהצפי - של 1.1%, שהם 3.9 מיליון חביות נפט גולמי, ל-357.7 מיליון חביות.

הביקושים לדלק עלה ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בממוצע ב-9.3 מיליון חביות ביום בחודש שהסתיים ב-12 ביוני.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה בחודש יולי ננעלו בבורסת הסחורות בניו-יורק, בעלייה של 0.8% או 56 סנט, ל-71.03 דולר לחבית

[לציטוטי חוזים עתידיים]