עו"ד ציון אמיר: "למה טופז נכנס מחייך לבית המשפט? גם אנתוני הופקינס מ'שתיקת הכבשים' חייך לפעמים"

גלובס tv (עדכון) - כתב האישום נגד דודו טופז כולל עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, חבלה חמורה, שיבוש הליכי משפט וסחיטה באיומים ■ הפרקליטות: טופז דרש ממנכ"ל קשת, אבי ניר, לבטל את "כוכב נולד"; "הוא רב-עבריין חסר גבולות" ■ טופז: "אני לא מסוכן"

"דודו טופז הוכיח במעשיו כי הוא 'רב-עבריינים', אדם מסוכן, אלים וחסר גבולות, שבמשך חודשים ארוכים תיכנן בקפידה את נקמתו בעולם התקשורת רק משום שחש שכוכבו דעך. הוא לא גילה חמלה כלפי קורבנותיו" - כך טוענת פרקליטות המדינה בבקשתה לעצור את טופז עד תום ההליכים המשפטיים, עם הגשת כתב האישום נגדו.

כתב האישום, שהוגש היום (ה') על-ידי עו"ד ענת בן-זאב מפרקליטות מחוז תל-אביב, מייחס לטופז מספר אישומים של קשירת קשר לביצוע פשע ותקיפה הגורמת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, ניסיון לגרום חבלה, סחיטה באיומים ושיבוש מהלכי משפט.

זאת, בגין תקיפתם של מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, אבי ניר; המשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית; וסוכן השחקנים שלו לשעבר, בועז בן-ציון; ותכנון תקיפתו של עורך "ישראל היום", עמוס רגב.

כתב האישום אינו מייחס לטופז את תכנון תקיפתם של אנשי התקשורת אברי גלעד, ארז טל וצביקה הדר, וכן אינו מייחס לו את תכנון תקיפתה של גרושתו, רוני חן.

טופז הודה ב-3 התקיפות ובשיבוש החקירה. יחד עם טופז נאשמים המתווך דניאל זנקו ותוקפיה של מרגלית, איימן זבידאת וסלימאן חיאדרה. תוקפיו של בועז בן-ציון טרם אותרו.

דודו טופז / צלם: אבשלום ששוני

נכנס מחויך לבית המשפט

לאחר שהארכת המעצר הקודמות נערכו בוועידת-וידיאו, טופז הופיע היום לראשונה בבית המשפט והיה מחויך למדי. בראיון לרשת ב', נשאל היום פרקליטו של טופז, עו"ד ציון אמיר, מדוע מרשו נכנס לאולם בית המשפט כשהוא מחייך. עו"ד אמיר ענה: "גם אנתוני הופקינס מ'שתיקת הכבשים' חייך לפעמים".

טופז ביקש מהשופט גלעד נויטל לאפשר לו לראות את ילדיו בביתו. "זה משהו שהשתלט עליי, משהו פסיכיאטרי, לקחתי המון כדורים. אני לא מסוכן לציבור", אמר. כן ביקש את סליחתם של נפגעי התקיפות.

השופט קיבל את בקשת פרקליטו של טופז לערוך לו בדיקה פסיכיאטרית.

בתום הדיון אמר טופז: "ניסיתי להתאבד לפני 3 ימים, הישיבה במעצר היא עונש נפשי, לא פיזי".

"באש ובמים בית"ר ירושלים"

לטענת הפרקליטות, טופז גמר אומר בליבו לנקום בבכירים ובבעלי מעמד והשפעה בתחום התקשורת, על שדחו את הצעותיו להפיק תוכניות, סדרות וכתבות בהן יהיה מעורב. הוא פנה לשכנו, דניאל זנקו, ששכר אנשים לביצוע התקיפות.

לפי כתב האישום, טופז מסר לזנקו את כתובתו של מנכ"ל קשת, אבי ניר, ושילם לו 8,000 שקל לפני התקיפה ו-5,000 נוספים אחריה. תקיפתו של ניר גרמה לו לשברים רבים וכן לחתכים בפנים ובמצח, והוא נזקק לאשפוז ולניתוחים. כדי ליצור רושם כי אוהדי בית"ר אחראים לתקיפה, שלח טופז לניר בדואר מעטפה ובה 4 גפרורים ומכתב ובו נכתב: "באש ובמים בית"ר ירושלים".

טופז גם הודה כי בהמשך הכתיב לסוכנת-הבית שלו מכתבים ששיגר לניר, ובהם רמזים לגבי זהות תוקפיו כביכול: "זה אדם שאתה איתו בקשר יומיומי כמעט, הוא נראה לך סימפטי ותמים, אבל יש לו קשרים עם גורמים בעולם התחתון". במכתב אחר ששלח לניר נכתב: "אני במקומך הייתי דורשת מהמשטרה לעצור את בועז בן-ציון, טמירה ירדני, יואב גרוס ומוזי ורטהיים - אין לך מושג כמה הם מסוכנים לך ולחייך".

ניר נסחט כשנדרש לעצור את התוכנית "כוכב נולד" ולשלם מיליון שקל שיועברו לחשבון בנק בחו"ל, תמורת קבלת מידע על תוקפיו - אחרת "יהא צפוי לאירוע טראומתי נוסף".

"לא מספיק חזק"

כחודש לאחר שבן-ציון הפסיק לייצג את טופז, הוא הפך לקורבן הבא. טופז כעס על האופן בו ניהל בן-ציון את ענייניו, והורה לזנקו לתת לו "כמה סטירות". תמורת 12 אלף שקל שלח זנקו בריונים, שהלמו באגרופים בבן-ציון וגרמו לו חבלות.

טופז אמר לזנקו כי התקיפה "לא היתה מספיק חזקה", שילם לו 20 אלף שקל נוספים, וביקש לדאוג כי בו-ציון יותקף שוב באופן חמור יותר. התקיפה לא יצאה לפועל בשל מארב משטרתי, שהביא למעצר התוקפים.

טופז הורה לזנקו לגרום "חבלה חמורה" למשנה למנכ"ל רשת, שירה מרגלית, ושילם לו 30 אלף שקל. זנקו הורה לחיאדרה לתת למרגלית שתי סטירות, כך "שתשב בבית-חולים". הוא הלם בה באגרופים עד שהתמוטטה, וכשהגיע למקום בן-זוגה, אילן שילוח, הוא ריסס את פניו בגז פלפל ונמלט. למרגלית נגרמו שברים באף ובארובת העין וחבלות בפנים.

בסוף מאי ביקש טופז מזנקו לדאוג לתקיפת עורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב, משום שסירב לפרסם מאמרים שכתב. "תבהיל אותו, תן לו סטירה". אולם בטרם הדבר בוצע, החל גל השמועות על מעורבותו של טופז, והוא שלח הודעת טקסט לזנקו בה הורה לו להקפיא את התוכנית. בידי הפרקליטות הקלטות שיחות, בהן הזמין טופז את תקיפתו של רגב.

מחשבות על רצח

בביתו של טופז נמצאה חשבונית של חברת חקירות, ובה כתובותיהם של צביקה הדר, ארז טל ואברי גלעד. טופז הודה כי תיכנן לשלוח להם מכתבי איומים (לדבריו, כדי להסיט את החשד ממנו), ובפרקליטות טוענים כי אלמלא נעצר - יש להניח כי היה תוקף גם אותם.

כמו כן הודה טופז כי הוא וזנקו הפליגו במחשבות אודות ביצוע מעשי רצח של גרושתו, רוני חן, ובעלה הנוכחי, השחקן חיים זנאתי.

בתוך כך, בית משפט השלום בתל-אביב האריך היום ב-8 ימים את מעצרם של שלושה מהמעורבים בפרשה: אופיר סספורטס, החשוד בתיווך בין טופז לבין תוקפיו של ניר; וכן האחים יאיר ונועם עואמי מכפר-סבא, החשודים בביצוע התקיפה - חשד אותו הם מכחישים.

מיקי גולדנברג: סיקור לא הוגן

אחיו של טופז, מיקי גולדנברג, התלונן לאחר הדיון על כך שהתקשורת אינה מסקרת את הפרשה באופן הוגן. "אם תגיד מלה טובה על דודו, הבוסים שלך יפטרו אותך", אמר לכתב חדשות ערוץ 2.

דירקטוריון קשת מסר את הערכתו למשטרה והביע תקווה כי "המערכת המשפטית תדע לפעול בנמרצות כדי למנוע הישנות מקרים אלה".