המסחר באירופה הסתיים במגמה חיובית בהובלת מניות הבנקים: הקאק עלה ב-1%; ריו טינטו נסוגה ב-4.5%

המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו ב-0.6% מחודש אפריל - אנליסטים בסקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" חזו דווקא גידול של 0.3% ■ הבנק המרכזי של שוויץ הותיר את שיעור הריבית על 0.25% - בהתאם לתחזיות

המדדים המובילים באירופה נסגרו בעליות שערים בהובלת מניות הבנקים שנהנו מהעליות שנרשמות בוול סטריט לאחר שפורסמו בארה"ב נתונים כלכליים טובים מהציפיות שמעלות את הסבירות כי המשק האמריקני יתאושש מהמיתון עוד לפני תום השנה. זאת לאחר שבמרבית שעות היום נסחרו המדדים המובילים באירופה בירידות שערים לאחר שהמכירות הקמעונאיות בבריטניה התכווצו בחודש מאי, בפעם הראשונה מזה שלושה חודשים ובניגוד לתחזיות השוק לגידול במכירות.

נראה כי הבריטים החליטו לצרוך פחות במאי בשל שיעור האבטלה הגבוה וחוסר הוודאות באשר למצבה של הכלכלה הבריטית בטווח הקרוב והבינוני.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, מנסה לשמור על מעמדה של בריטניה כמפקחת על 600 בנקים בריטים ואירופאים הנמצאים במרכז הפיננסי של לונדון. זאת כאשר גורמים באיחוד האירופי קוראים לפיקוח כלל אירופאי על הבנקים שבלונדון.

בורסת שוויץ נסחרת ביציבות לאחר שהבנק המרכזי במדינה הותיר את שיעור הריבית על 0.25% - בהתאם לתחזיות.

בענף הסחורות, חברת הכרייה אקסטרטה מרכזת עניין רב לאחר שסיטיגרופ ומורגן סטנלי המליצו לרכוש את המניה.

בסיום המסחר עלה מדד הפוטסי בלונדון ב-0.06%, הדאקס הגרמני טיפס ב-0.78% והקאק הצרפתי בלט לחיוב כשעלה ב-1.04%

בזירת המטבעות, האירו עולה ב-0.2% ל-1.3971 דולר והליש"ט מוסיפה 0.23% ל-1.6424 דולר.

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה ירדו ב-0.6% מחודש אפריל. אנליסטים בסקר של סוכנות הידיעות "בלומברג" חזו דווקא גידול של 0.3%. במונחים שנתיים, היקף המכירות ירד ב-1.6%. כך דיווחה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה בבריטניה.

הבנק המרכזי של שוויץ הותיר את שיעור הריבית על 0.25%. מאז אוקטובר הריבית בשוויץ ירדה ב-2.5%

מניות בכותרות

WIND טלקומניקציוני (סימול: WIND:IM), חברת הטלקומניקציה השלישית בגודלה באיטליה, הודיעה כי תמכור אג"ח קונצרניות ב-2.7 מיליארד אירו. הנפקת האג"ח הגדולה ביותר באירופה מאז אוקטובר 2006.

מניות הבנקים רשמו מהפך מרשים בסיום המסחר, כאשר מניית ING זינקה ב-8.7% לאחר שגולדמן זאקס העלתה לה את ההמלצה ל"קנייה" לעומת המלצה "נייטרלית". גם מניות קרדיט סוויס ו-UBS סיימו בעליות חדות.

חברת המתכות אקסטרטה הציגה עליות, לאחר שמורגן סטנלי וסיטיגרופ המליצו לרכוש את המניה. המניה איבדה אתמול 10%.

קרייזלר, יצרנית הרכב השלישית בארה"ב שפשטה רגל ונרכשה על ידי פיאט האיטלקית, הודיעה אתמול (ד'), לראשונה מאז שנכנסה להליך פשיטת הרגל על חידוש פעילותם של 7 מפעלים בצפון אמריקה. המפעלים יסיימו לייצר את מלאי כלי הרכב ממודל 2009 שקרייזלר תיכננה לייצר.

ענקית הסחורות ריו טינטו ירדה בחדות לאחר שהודיעה על מכירת מניות בהיקף של 15.2 מיליארד דולר. מניית BHP ביליטון .

בעל המניות הגדול ביותר בבנק HSBC תומך בפעם הראשון באופן פומבי במשקיע האקטיבי אריק נייט, שהתבקש גם לתרום לאסטרטגיית ההשקעות של הבנק.

AIG בחרה בדויטשה בנק ומורגן סטנלי כמתאמים של ההנפקה בת 4 מיליארד הדולר של חטיבת ביטוח החיים האסייתית שלה.

K+S הזהירה אתמול (ד') כי לא תעמוד בתחזיות הרווח וההכנסות לשנת 2009. החברה צופה כי תמכור רק 4-4.5 מיליון טון אשלג השנה, לאחר שחתכה את תפוקת האשלג שלה ב-2 מיליון טון למחצית השנייה של השנה.

ישראליות באירופה

פורמולה טלקום מסרה היום כי חברת Cbeyond השיקה את מערכת הגביה המתקדמת RevChain v 7.1 שסיפקה לה פורמולה.