הנקראות ביותר

למי שייכים התמלוגים מחלוקת "ישראל היום" בתחנות הרכבת?

הדריה, חברת הפרסום של רכבת ישראל, טוענת כי סוכם שהתמלוגים מחלוקת "ישראל היום" ו"ישראל פוסט" בתחנות - כ-3.1 מיליון שקל בשנה - יועברו אליה במקום לרכבת ■ דוברת הרכבת: "אין סיכום ואין הבנות"

נמשך הסכסוך המסחרי בין רכבת ישראל לחברת הדריה, זכיינית הפרסום בתחנות וברכבת.

לפי הדריה, הצדדים הגיעו ביניהם להבנות מסחריות לפיהן התמלוגים בסך 3.2 מיליון שקל, אותם מקבלת הרכבת מהעיתונים "ישראל היום" ו"ישראל פוסט" המחולקים בתחנות - יועברו לחברת הדריה.

ברכבת מכחישים וטוענים כי מדובר בניסיון להפעלת לחץ באמצעות התקשורת בעת קיום המשא-ומתן.

כפי שנחשף לראשונה ב"גלובס", באחרונה מנהלת רכבת ישראל משא-ומתן עם הדריה, זכיינית הפרסום בתחנות וברכבת, על הפחתת דמי הזיכיון שמשלמת החברה.

אדרי מדיה גרופ (כיום הדריה) זכתה בזיכיון לפרסום ברכבת לפני כ-3 שנים, לתקופת זיכיון של 4 שנים ועוד 3 תקופות אופציה בנות שנה. החברה אמורה היתה לשלם לרכבת עבור כל שנת זיכיון כ-7.1 מיליון שקל, אולם מאז אוקטובר 2008 הפסיקה הדריה לשלם את דמי התמלוגים בשל סכסוך מסחרי.

הסיבה לסכסוך המסחרי נעוצה בטענות שהיו להדריה על התנהלות הרכבת. לטענת מקורות בענף, הזיכיון של אדרי אמור היה לתת לו גם את התמלוגים מהפצת עיתונים וקד"מ ברכבת, בעוד שהיום בפועל התמלוגים עבור הפצת העיתון "ישראל היום" ברכבת ו-"24 דקות" (אותו החליף "ישראל פוסט") הגיעו לרכבת ולא לאדרי.

ברכבת טוענים, לעומת זאת, כי מדובר היה על עיתון שייוחד לרכבת, ו"ישראל היום" ו"ישראל פוסט" אינם עומדים בקריטריון זה.

אם הדריה אכן תקבל את מבוקשה, הרי שבשנים 2009-2010 יופחתו דמי הזיכיון בדלת האחורית באמצעות העברת התמלוגים של "ישראל היום" וה"ישראל פוסט" לידי הדריה.

אדרי מדיה גרופ הוקמה ב-1998, ובתחילת הדרך התמקדה בהוצאה לאור של מוספים פרסומיים. לפני 3 שנים זכתה כאמור בזיכיון לפרסום ברכבת, שכלל פוסטרים, באנרים, שילוט על קירות, פרסום בתלת-מימד, מדבקות רצפה, פרסום על גבי דרגנועים, שלטים באולמות כניסה ויציאה מהתחנות, פרסום במנהרות בין הרציפים, שילוט על עמודים, פרסום על פני מכונות כרטוס וכרטיסים, מיתוג בתחנות ובחניונים, פעילות קד"מ בתחנות ועוד.

בסוף 2007 נכנסה אדרי מדיה גרופ לשותפות מלאה חברת הדיה, שבאה במקור מתחום הפרסום בנקודות המכירה.

מחברת הדריה נמסר בתגובה: "אנו מרוצים מאוד מההבנות אליהן הגענו עם רכבת ישראל. אין ספק כי נסללה הדרך לעוד שנים של פיתוח מדיית הפרסום ברכבת ישראל. כבר השנה ישולבו קמפיינים מושקעים ומיוחדים".

מרכבת ישראל נמסר בתגובה: "הנושא נמצא במשא-ומתן מול חברת הדריה. בשלב זה אין כל הסכם חתום וגם לא הבנות".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
עקבו אחרינו ברשתות