סקר TGI: כ-15.2% מכלל הציבור נחשבים כ"צרכנים בריאים"

טרנד הבריאות תופס תאוצה: מספר "הצרכנים הבריאים" גדל ב-60% מאז שנת 2001 ■ קיימת עלייה של 47% בהסכמה בקרב הציבור כי "אוכל במסעדות מזון מהיר הוא זבל"

טרנד הבריאות הוא כבר מזמן לא רק באזז, ועבור רבים מדובר באורח חיים של ממש. כך עולה מנתונים עדכניים של סקר TGI שבדק את מגמות הצרכנים בנושא בריאות ואורח חיים.

מהסקר עולה כי אחוז המסכימים עם היגדים הקשורים להתנהגות בריאה גדל בהשוואה לסקר דומה שנערך בשנת 2001. מבדיקה של 3 השנים האחרונות נראה לפי תשובות הנסקרים כי הטרנד הבריאותי מתייצב. כך למשל, קיימת עלייה של 47% בהסכמה "שאוכל במסעדות מזון מהיר הוא זבל". שינוי זה בא לידי ביטוי במאמצים שמשקיעות ברשתות במטרה לשנות את התדמנית ושיפור איכות האוכל. גם לגבי ההיגדים "אני בודק כמה קלוריות יש בכל מה שאני אוכל", ו"אני משתמש יותר ויותר במוצרי מזון מוכנים", נרשמה עלייה משמעותית לטובת הצרכנים שמקפידים על תזונה ואוכל בריא.

עוברים למוצרים בריאים

בנושא סוג המזון נרשם שינוי מגמה לטובת מוצרים בריאים. השימוש במים מינרליים גדל מ-73.7% בשנת 2001 ל-78.3% בשנת 2008. עוד מגמות הן העלייה בשימוש בטחינה גולמית והירידה בשימוש בסיגריות וקפה שחור. גם המשקאות הפופולריים בעולם, משקאות קלים בטעם קולה, רשמו ירידה מ-79.5% בשנת 2001 ל-70.1% בשנת 2008. בדומה לפעילות של מסעדות המזון המהיר, גם יצרני המשקאות מנסים ליישר קו עם המגמה ובשנים האחרונות משווקים משקאות אשר יוכלו לספק תחליף לקוקה-קולה המסורתי: פפסי מקס, קוקה-קולה זירו ועוד.

מניתוח נתוני הסקר הוגדר קהל "צרכנים בריאים" אשר מודעים לבריאותם ופועלים בכדי לשמרה. קהל זה היווה 9.4% מכלל האוכלוסייה (יהודים 18+) בשנת 2001, וגדל באופן רציף עד שנת 2006. גודל קהל הצרכנים הבריאים נשמר יציב ובשנת 2008 הוא עמד על 15.2% מכלל האוכלוסייה - גידול של 60% מאז שנת 2001.

עוד עולה מהסקר כי קהל הצרכנים הבריאים נוטה להיות משכיל בעל תואר ראשון ומעלה, בגילאי 45 ומעלה ובעלי הכנסה גבוהה. חוסר ההתפשרות על האיכות לא נשארת רק בתחום הבריאות והם מוכנים לשלם יותר גם על יין טוב. ומעדיפים מוצר איכותי ויקר על פני מוצרים זולים. המודעות הבריאותית שלהם מגיעה אף לתחום הביטוח, ולכ-53% מהצרכנים הבריאים יש ביטוח בריאות. בהתאם להתנהגותם הבריאה הם כמעט ואינם מזמינים אוכל ממסעדות מזון מהיר.