ארז ויגודמן, מנכ"ל שטראוס גרופ היוצא: המשבר העולמי יגיע לסופו בשנה הקרובה

בכנס שערך פורום ה-CFO אמר מנכ"ל שטראוס גרופ היוצא כי "ברבעון השני או השלישי ייפסקו החדשות הרעות" ■ לדבריו, "ייתכן שניתן היה למנוע חלק מהמשבר, אבל לשם כך נדרשה מנהיגות והרבה כוח"

בתקופה האחרונה נשמעים עוד ועוד קולות אופטימיים באשר לסופו הקרב של המשבר הכלכלי. אמש (ד') הצטרף אל רשימת האופטימיים גם ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל שטראוס גרופ היוצא, שהעריך כי המשבר יסתיים בשנה הקרובה.

"כדי שהמשבר ייגמר צריכים להתקיים שני תנאים: ראשית, צריכה להיות התייצבות בשווקים הפיננסיים ופיתרון למחנק האשראי, ושנית - שייפסקו החדשות הרעות שמגיעות מהסקטור הפיננסי", אמר ויגודמן בפורום בכירי המשק שערך פורום ה-CFO, המאגד את סמנכ"לי הכספים של החברות השונות בישראל.

ויגודמן העביר במסגרת האירוע הרצאה בנושא ההתפתחויות שהביאו למשבר הכלכלי, ונעזר לשם כך בניתוח של השבועון אקונומיסט, שכלל גם הערכה לגבי המועד בו המשבר הנוכחי עתיד להיות מאחורינו.

בתקופה האחרונה עלו השווקים בעולם בצורה חדה למדי, ויש הטוענים כי העלייה הזו מנותקת מהמצב בפועל, כשלפיו צפוי עוד מיתון ארוך יחסית. ואולם ויגודמן מעריך שתוך כמה חודשים כבר תחל ההתאוששות בכלכלה.

"ברבעון השני ואם לא אז בשלישי ייפסקו החדשות הרעות", אמר ויגודמן. "זה לא אומר שלא נשמע על איזו פשיטת רגל או פיטורים אבל החדשות הרעות ייפסקו בגדול. שני התנאים שצוינו יושגו בחודשים הקרובים. ולאחר שזה יקרה, תוך 6 חודשים יסתיים המשבר".

בניגוד לחלק מהדעות שנשמעות כעת לפיהן המשבר הכלכלי יביא גם לשינוי במאזן הכוחות בעולם, ויגודמן מעריך כי אותם כוחות שהשפיעו עד כה על כלכלת העולם, ימשיכו להשפיע עליה גם בהמשך. "התהליכים שהביאו למשבר משנים את העולם כבר כ-25 שנה", הוא אמר בכנס. "אולי היה ניתן למנוע חלק מהמשבר, אבל לשם כך היתה נדרשת מנהיגות מסוימת והרבה כוח. אבל המשבר ייגמר, ואותם כוחות שפעלו על העולם והובילו למשבר ימשיכו לפעול גם אחריו".

בין הכוחות שישפיעו על כלכלת העולם הדגיש ויגודמן את השינויים הדמוגרפיים, שינוי המיקוד הכלכלי לכיוון השווקים המתפתחים, התפתחות הטכנולוגיה, הלחץ הגובר של בעלי השליטה על החברות, המחסור במשאבים טבעיים, ושינוי בשווקים בכלל.

מעבר לכך ציין ויגודמן את השינויים, שצריכות חברות והנהלותיהן לעשות בעקבות המשבר. "החברות ידרשו לחשוב איפה ההזדמנויות ומה צריך לעשות בכדי להגיע אליהן. כמו כן יעמוד על הפרק תפקיד המנכ"ל ואיך הוא עתיד להיראות".

ויגודמן זומן להרצות בכנס כמי שעומד בראש אחת מהחברות הגלובליות הבולטות בשוק. לשטראוס גרופ יש לא מעט פעילות בינלאומית, בעיקר בברזיל, מזרח אירופה וארה"ב. בעוד כמה חודשים צפוי ויגודמן לסיים את תפקידו בחברה ולעבור לחברה גלובלית אחרת - יצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן.