המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת: הדאו ג'ונס ירד ב-0.2% - והוביל לירידה שבועית של 3%

גלובס tv שאר המדדים ננעלו בעליות אך סיכמו את השבוע בתשואה שלילית ■ גילת עלתה ב-0.8% על רקע מגעים לרכישת איירספאן, שזינקה ב-21.4% ■ קומברס הגיבה לסיכום עם רשות ני"ע בחיוב וטיפסה ב-5.5%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת ביומו האחרון לשבוע זה, לאור ירידה קלה במדד הדאו ג'ונס, מדד 30 מניות התעשייה הגדולות בארה"ב - שגם סיים, לראשונה מזה חמישה שבועות, את השבוע הנוכחי באדום. הנטייה הייתה כאמור חיובית בסך הכל, אבל המגמה המעורבת נומקה במחזור מסחר כבד, האופייני לימים בהם לא פחות מארבע סדרות חוזים עתידיים פוקעות בבת אחת. הירידה שהציג המסחר בנפט תרמה את חלקה אף היא.

ברקע, הצהרות אופטימיות מכיוון האיחוד האירופי באשר להתאוששות הכלכלית, כמו גם בשל המשך האינדיקציות כי שוקי האשראי מפשירים. מנהיגי האיחוד האירופי ניסחו טיוטה ובה הצהרות אופטימיות למדי באשר לעתיד הכלכלה, ומסרו כי יש להתחיל לחשוב על אסטרטגיית יציאה מההתערבויות המאסיביות בשווקים. מנהיגי האיחוד צופים "התאוששות כלכלית בת קיימא", ולפיכך אין הם רואים צורך בתכניות תמרוץ ממשלתיות נוספות. טיוטה זו, שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות "בלומברג", תרמה לסנטימנט החיובי בבורסות אירופה וסיפקה למשקיעים הוכחה נוספת כי ההתאוששות הכלכלית מעבר לפינה.

"בסופו של דבר, התחושה חיובית, אך קיימת ספקנות בשוק", אמרה לסוכנות הידיעות "AP" ג'נט אנגלס, ראש מחלקת המחקר לבנקאות פרטית בחטיבת ניהול העושר הפיננסי של הבנק המלכותי של סקוטלנד בניו-יורק.

במבט קדימה, נזכיר כי ההודעה המוניטרית של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי האמריקני, תתפרסם בשבוע הבא ביום רביעי. בעוד אף אחד לא משלה את עצמו כי הריבית במשק האמריקני תעלה, המשקיעים יצפו להתייחסותו של ברננקי, היו"ר, ל"הקלה הכמותית" - קרי, לתוכנית רכישת האג"ח בידי בנק עתודות הכספים האמריקני. זאת, בד-בבד לצד היקף השיא של הנפקת האג"ח הממשלתיות המתוכננת בשבוע הבא - 104 מיליארד דולר (!), והיקף שיא של הנפקות גם באפיק האג"ח הקונצרניות.

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו

החוזים העתידיים על הנפט הגולמי נסחרים במסחר המאוחר בירידה של 2.37% ל-69.68 דולר לחבית.

אגרות החוב של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, אשר אינן צמודות ונושאות ריבית קבועה של 3.125% לשנה, עברו לעליות שערים, וכך ננעלו. התשואה לפדיון בהתאמה עברה בסיום לירידה של 1.17% ל-3.789% במונחים שנתיים.

דאו ג'ונס ננעל בירידה של 0.19% ל-8,539.13 נק' נאסד"ק ננעל בעליה של 1.09% ל-1,827.47 נק' S&P 500 ננעל בעלייה של 0.3% ל-921.16 נק'.

שלושת המדדים סיימו את השבוע בירידות: הדאו ג'ונס - 3%, ה-S&P 500 השיל 2.6%, והנאסד"ק הציג את הירידה המתונה משלושתם - 1.7% בלבד.

מניות בכותרות

ריסרץ' אין מושן דיווחה אמש לאחר הסגירה כי רווחיה ברבעון הפיסקאלי הראשון (שהסתיים במאי) קפצו ב-33% הודות למכירות חזקות של מכשירי הבלקברי. החברה הרוויחה 564 מיליון דולר ברבעון, שהם 98 סנט למניה, ועקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 94 סנט למניה. ההכנסות צמחו ב-53% ל-3.42 מיליארד דולר.

ביום הראשון למכירת הדגם החדש של ה-iPhone, התורים במנהטן היו קצרים יותר. נראה כי אפל מחשבים מנסה ללמוד מטעויות העבר, ואיפשרה לרשת הסלולר AT&T לקבל הזמנות מוקדמות טרם ההשקה - תוך שהיא מדווחת על "מאות אלפי" הזמנות מוקדמות. הדגם, כזכור, צפוי להגיע לישראל בעוד חודשים ספורים.

מיקרוסופט הגיבה לשיוכה של המניה לרשימת "הקנייה הבטוחה" של בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

מוקדם יותר התגלה מאגר הגז הטבעי הגדול ביותר שנמצא בים הצפוני בשנים האחרונות מול חופי נורווגיה, בו שותפה של (סימול: RDS-B בבורסה בניו-יורק) במחצית. על פי הערכות ראשוניות, מכיל המאגר עד 100 מיליארד קוב מטרי רבוע של גז טבעי. המאגר קטן יותר מ"תמר 1" בו נמצאו 142 מיליארד קוב מטרי רבוע.

eTrade השלימה הנפקה של 478.5 מיליון דולר במניות, 1.1 דולר למניה. שירות הברוקראז' המקוון מנסה לגייס הון במקום זה שנפגע בשל הפסדים משוק המשכנתאות.

ישראליות בוול סטריט

טבע גברה על סאנופי-אוונטיס במאבק המשפטי בעניין הפטנט על התרופה Eloxatin, לה מכירות שנתיות בהיקף של 1.45 מיליארד דולר בארה"ב. ביהמ"ש בניו ג'רזי קבע כי טבע לא הפרה את חוקי הפטנט. בסיטיגרופ מעריכים כי אישור של ה-FDA והשקת הגירסה הגנרית של טבע לאלוקסטין תהיה בתחילת שנת 2010, וכי תרומתה לרווחי טבע תעמוד על 8-12 סנט למניה. במידה וטבע תצליח להשיק את התרופה לפני מתחרותיה היא צפויה לנגוס בנתח של 20%-30% מהשוק.

פרשת הבקדייטינג (התארוך לאחור) בקומברס הגיעה לסיומה. החברה (וגם החברה הבת, אולטיקום ) הודיעה אתמול (ה') כי הגיעה להסדר עם רשות ני"ע האמריקנית (SEC) בעניין פרשת הבקדייטינג (תיארוך לאחור) של כתבי האופציות על מניות החברה ועניינים חשבונאיים נוספים, כולל הקמה, תחזוק ושחרור עתודות, קיטלוג מחדש של הוצאות מסוימות וחישוב עתודות מכירה - שנעשו באופן בלתי ראוי. על קומברס לא יוטלו קנסות או עונשים אחרים, והחברה קיבלה על עצמה לחזור ולפרסם דוחות כספיים כמתוקן עד ה-8 בפברואר 2010. בברקליס העלו את מחיר היעד למניה ל-10 דולר מ-9 דולר.

גילת מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת איירספאן (סימול: AIRN.PK מעבר לדלפק בוול סטריט) תמורת מיליוני דולרים, כשעל-פי הערכות, מדובר בסכום חד-ספרתי של מיליוני דולרים. בעוד שגילת לווינים עצמה סירבו להגיב, נציין כי איירספאן פועלת בתחום בו פועלת אלווריון, מה שמוביל אותנו למניה הבאה.

אלווריון נסחרה בירידות חרף החוזה בהיקף של עד 150 מיליון דולר, עליו דיווחה מוקדם יותר. גם ההמלצה מאמש של מורגן ג'וזף ("קנייה", העלאת מחיר היעד ל-6.2 דולר, והעלאת תחזית הרווח ל-40 סנט למניה) לא הצליחה להביא להמשך המומנטום החיובי.

חברת המחקר גרטנר דירגה את אמדוקס כמובילת השוק העולמית בתחום תוכנות ניהול מערכות תקשורת (TOMS). החברה צפויה להטמיע פתרונות למערך הזמנות של TOA טכנלוגיות באמצעות תוכנת ניהול קשרי הלקוחות שלה. דווקא ג'ים קריימר, מהתוכנית "כסף משוגע", ציין את המניה לשלילה, באומרו כי "לא זו הדרך ליהנות מהראלי הקשור בטלפונים הניידים החכמים".

סטינס קומן, בעלת המניות הגדול ביותר בריט טכנולוגיות , הסכימה להאריך את הלוואת הבעלים (10 מיליון דולר) הניתנת להמרה למניות.