הראל ונכסים ובניין מתכוונים לרכוש את הברודגייט: UBS, השוכר הגדול ביותר, שוקל להתפנות

הבנק השוויצרי שוקל לבנות בניין משרדים משל עצמו בהמשך הרחוב בלונדון ■ ההשקעה המתוכננת של החברות הישראליות ברכישת חלק מהזכויות במתחם: 145 מיליון ליש"ט

רק אתמול (ה') דיווחה נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, כי היא שוקלת לרכוש אחזקות מיעוט במתחם המשרדים Broadgate בלונדון. זאת, באמצעות רכישת מניות בהיקף של 100 מיליון ליש"ט בחברה בת של קרן הריט בריטיש לנד , הנסחרת בבורסה הראשית בלונדון. לא עברו כמה שעות, והראל הודיעה כי גם היא בוחנת אפשרות להצטרף להשקעה - של 45 מיליון דולר משל עצמה.

ואולם, היום (ו') מדווחת סוכנות הידיעות "בלומברג" כי דווקא השוכר הגדול ביותר במתחם - UBS - שוקל להתפנות, או לכל הפחות לצמצם מהותית את שטחי ההשכרה שברשותו, מצטטת סוכנות הידיעות מקורב. על-פי הדיווח, הבנק השוויצרי המאוחד שוקל לבנות בניין משרדים משל עצמו בהמשך הרחוב, בחלקת אדמה אשר נמצאת בבעלותו.

מתחם ה-Broadgate משתרע על-פני כ-4.4 מיליון רגל רבוע, ושווייו בספרי חברת הנכס 2.3 מיליארד ליש"ט. מנגד, נושא המתחם בהתחייבויות של כ-2 מיליארד ליש"ט. ההערכות הן כי מדובר בדיווחים מבוססים, על רקע מצבו של הבנק, שפיטר השנה 7,500 עובדים. הבנק בוחן שותפות בית ההשקעות ג'ונס לה-סאל, לבנות בשטח בו נמצאים כיום ארבע מבנים נטושים בקרבת מקום אותם רכש ב-2005. בהסכם השכירות של UBS היתר לעזוב את Broadgate תוך 5 שנים.

ניתן להבין מדוע הראל ונכסים ובניין לוטשות עיניים להשקעה במתחם המשרדים, שכן זה האחרון מניב לקרן הריט השנייה בגודלה בבריטניה שליש מכלל הכנסותיה מדמי-שכירות. זהו הנכס בעל השווי הגדול ביותר של קרן הריט. הוא כולל 16 בנייני משרדים, חנויות, מסעדות, ומתחם החלקה על הקרח שרק הוא הוערך ב-2.3 מיליארד ליש"ט, נכון לסוף מארס.

עם זאת, יצוין, כי המתחם, הממוקם ליד תחנת הרכבת התחתית ברחוב ליוורפול, זקוק לשיפוץ בעלות של 50 מיליון ליש"ט עד 2015, מעריך אנליסט מקומי של מריל לינץ'. "קשה יהיה למכור שכזו אחריות מוטלת על הרוכש", העריך אנליסט מקומי אחר. "למה למכור בתחתית, אלא אם כן הם יודעים משהו שאנחנו לא?", הוסיף. בריטיש לנד, יצוין, כבר גייסה השנה מיליארד ליש"ט על מנת לחזק את ההון העצמי שבמאזניה.