נכסים ובניין במו"מ לרכישת אחזקות מיעוט בחברת בת של קרן הריט בריטיש לנד תמורת 100 מיליון ליש"ט; הראל השקעות שוקלת להצטרף

הקרן מחזיקה במתחם Broadgate בלונדון ונסחרת לפי שווי שוק של 3.35 מיליארד ליש"ט ■ ההשקעה - באמצעות שיתוף-הפעולה עם משפחת שימל במסגרת עסקת בעלי עניין, שתובא לאישור אסיפת בעלי המניות בעוד שבוע

נכסים ובניין , זרוע הנדל"ן של קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, בוחנת רכישת מניות מיעוט בחברה בת של קרן הריט הבריטית בריטיש לנד . אם תצא העסקה לפועל, תחזיק נכסים ובניין מניות מיעוט בקרן המחזיקה, בין היתר, במתחם Broadgate בלונדון. התמורה בגין רכישת המניות, ככל אשר תהיה, נאמדת בכ-100 מיליון ליש"ט.

בריטיש לנד נסחרת בבורסה הראשית בלונדון לפי שווי שוק של 3.35 מיליארד ליש"ט, מאחר ומתחילת 2009 ירדו מניותיה ב-9.8%. כלל נכסיה משתרעים על-פני כ-4.4 מיליון רגל רבוע, ושוויים בספרים 2.3 מיליארד ליש"ט. מנגד, לקרן התחייבויות של כ-2 מיליארד ליש"ט.

הראל השקעות שוקלת להצטרף לעסקה

חברת הביטוח הראל דיווחה כי קיבלה לאחרונה פנייה לבחינת אפשרות להצטרף לרכישת מניות המיעוט בחברת הבנל"ן British Land בהיקף שך כ-45 מיליון ליש"ט. זאת לצד הרכישה שנבחנת על ידי נכסים ובניין. החברה מסרה כי היא והחברות בנות שלה, לרבות הגופים המוסדיים בקבוצה, הנמצאים בתהליך של בחינה מקדמית של העסקה המוצעת, וכי היא טרם אושרה על ידי הארוגנים המוסמכיפ בחברה או בחברות בנות. גם הראל ביטוח ציינה כי אין כל ודאות שהעסקה אכן תצא אל הפועל.

לפני כשבועיים רכשה הראל ביטוח, יחד עם כלל ביטוח, בניין משרדים המושכר לממשלת בריטניה במרכז לונדון, מידי קרן השקעות הנדל"ן הבריטית, Land Securities, תמורת כ-40 מיליון ליש"ט.

מנהל חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח ופיננסים, אמיר הסל, אמר לפני שבועיים כי הראל סבורה שהיום, לאחר הירידות החדות, שוק הנדל"ן בבריטניה טומן בחובו אפשרויות והזדמנויות השקעה אטרקטיביות.

דיבידנד שנתי של 90% מההכנסה החייבת במס

ריט (REIT, או בשמה המלא, Real Estate Investment Trust) היא קרן השקעה בנדל"ן בנאמנות. מדובר בחברה בע"מ, אשר נמצאת במעמד מיוחד מבחינת מיסוי. זוהי שותפות נדל"ן סחירה שעליה לחלק דיבידנד שנתי של יותר מ-90% מהכנסתה החייבת במס. מרבית הכנסותיה של קרן הריט צריכות לנבוע מנכסים מניבים או מריבית על משכנתאות. כקרן ריט, פטורה השותפות מתשלום מס הכנסה, בו חייבים השותפים הזוכים לדיבידנד.

אם תצא העסקה לפועל, היא תבוצע תחת המתווה של נכסים ובניין לחיפוש הזדמנויות בשוק הנדל"ן הבריטי, אחד משוקי הנדל"ן בעלי הפגיעה הרבה ביותר בערך הנכסים במשבר העולמי האחרון. תחת מתווה זה, נכסים ובניין צפויה לשתף פעולה עם משפחת שימל, משפחה יהודית עשירה מבריטניה המהווה את אחת מהשחקניות הגדולות בשוק הנדל"ן בממלכה.

מדובר בעסקת בעלי עניין, כיוון שהמשפחה שותפה בגרעין השליטה בקבוצת IDB, באמצעות חברת הגג גנדן. המשפחה צפויה לקבל 12.5% מהנכסים שיווצרו במועד מכירת הנכסים, אם יהיו. משפחת שימל תסייע לנכסים ובניין במציאת נכסים (שירותי איתור, מימון, ליווי וניהול נדל"ן) על-ידי החברה רוק נדל"ן (Rock Real Estate). ביום רביעי הבא תובא עסקת בעלי העניין לאישור אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות.