תקווה חדשה לנורטל: תמכור את חטיבת התקשורת האלחוטית לנוקיה-סימנס תמורת 650 מיליון דולר

ספקית ציוד התקשורת שפשטה רגל בינואר בודקת אפשרות של מכירת חטיבות נוספות וכן למחוק מניותיה מהמסחר בבורסת טורונטו ■ בעקבות הרכישה, כ-2,500 יוכלו לעבור לעבוד תחת הבעלים החדשים

נורטל , בעברה אחת מספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם, שפשטה רגל בינואר האחרון, הודיעה אמש (שבת) כי תמכור את חטיבת התקשורת האלחוטית שלה, למיזם המשותף נוקיה-סימנס תמורת 650 מיליון דולר. כך דווח במהדורה המקוונת של ה"וול סטריט ג'ורנל".

החברה מסרה כי היא בודקת אפשרות של מכירת חטיבות נוספות וכן את האפשרות למחיקת מניותיה מהמסחר בבורסת טורונטו. בעקבות הרכישה של החטיבה, לפחות כ-2,500 מעובדי ספקית התקשורת הקנדית יקבלו הזדמנות לשמור על מקום עבודתם ולעבור לעבוד תחת הבעלים החדשים. בימיה הגדולים החברה העסיקה 90 אלף עובדים, ועכשיו נשארו בה רק כ-30 אלף.

נורטל נאבקה לממש את נכסיה מאז ינואר האחרון, מאז קיבלה את ההגנה מפני נושים במסגרת צ'פטר 11 עליו הכריזה בתחילת השנה. הרכישה כפופה למכירה פומבית כדי לבדוק את הצעות גבוהות יותר יעלו.

העסקה תאפשר לנוקיה-סימנס להרחיב את החשיפה בשווקים של צפון אמריקה, וצפויה להעניק לה את המעמד של ספק מוביל של תקשורת אלחוטית באזור, בו לנורטל נתח שוק של כ-30%.

נורטל כרעה תחת חובות של כ-4.5 מיליארד דולר, הפסדי עתק, ואי התאמה לעולם התקשורת מול מתחרות חזקות כגון סיסקו, ואלקטל-לוסנט. קבוצת המנהלים, שלטענתה מחוזקת בקבוצת משקיעים, מבקשת בימים אלה להקים את החברה מחדש עם מטה בקנדה ועם היקף עסקים קטן בכשני שלישים מכפי שניהלה החברה, כאשר השאר יימכר או ייסגר. נורטל ניסתה לבצע שינויים ארגוניים בסוף השנה שעברה בכדי לחסוך בהוצאות, כולל פיטורי אלפי עובדים ושינויי מבנה ההוצאות בארגון - מה שלא עזר לה.