רשמית: הבעלים של ליברפול מכר את קבוצת ה-NHL שלו

חבל הצלה כלכלי לקבוצתו של יוסי בניון? ג'ורג' ג'ילט מכר את 80 האחוזים שלו במונטריאול קנדייאנס בעבור 550 מיליון דולר ■ הסכום אמור לעזור לאיש העסקים האמריקני בהחזר ההלוואות של הקבוצה האנגלית

איש העסקים האמריקני ג'ורג' ג'ילט, שמחזיק ב-50% מהבעלות על ליברפול, הגיע להסכם על מכירת קבוצת ה-NHL שבבעלותו, המונטריאול קנדייאנס. על-פי דיווחים בארה"ב, העסקה נאמדת ב-550 מיליון דולר (כ-330 מיליון ליש"ט). הרוכשים הם משפחת מולסון הקנדית, שעוסקת בשיווק משקאות אלכוהוליים.

ג'ילט מכר 80% מחלקו בקבוצת ההוקי קרח בתמורה לבעלות על הקבוצה והאולם שלה. 20 האחוזים הנותרים שייכים למשפחת מולסון, שמכרה לג'ילט את חלקו בפרנצ'ייז ב-2001 בעבור 275 מיליון דולר, וכעת, כאמור, משתלטת עליו מחדש. העסקה עדיין צריכה לקבל אישור סופי מצד ה-NHL.

ייתכן ומכירת השליטה בקנדייאנס תהיה אחד מחבלי ההצלה שלהם זקוק ג'ילט על מנת לשפר את מצבה הכלכלי של ליברפול. כזכור, ג'ילט ושותפו בקבוצה האנגלית, טום היקס, צריכים לפרוע עד סוף החודש הבא הלוואה בסך 350 מיליון ליש"ט אותה לקחו מהבנקים ואקוביה ורויאל בנק אוף סקוטלנד כדי לרכוש את הקבוצה, או לחילופין לקבל מימון מחדש עבורה. בנוסף, הצמד מנסה (ללא הצלחה) לגייס 400 מיליון ליש"ט על מנת לבנות אצטדיון חדש למועדון.