מאי: 7.2 מיליון מיכלי משקה נאספו ברשתות המזון, תמורתם הוחזרו לציבור 1.8 מיליון שקל

שופרסל היא הרשת המצטיינת, שאספה 3.8 מיליון מיכלי משקה ■ תל-אביב היא העיר המובילה, כאשר תושביה החזירו בחודש זה כ-750 אלף מיכלי שתייה

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

במהלך חודש מאי נאספו כ-7.2 מיליון מיכלי משקה ברשתות המזון, תמורתם הוחזרו לציבור כ-1.8 מיליון שקל. שופרסל היא הרשת המצטיינת, שאספה 3.8 מיליון מיכלי משקה.

תל-אביב המובילה, כאשר תושביה החזירו בחודש זה כ-750 אלף מיכלי שתייה. במקום השני נמצאים תושבי חיפה, שאספו מעל 500 אלף מיכלים, ובמקום השלישי תושבי ירושלים, שאספו מעל 466 אלף מיכלים.

לפני כחודש, הודיע תאגיד המיחזור אל"ה כי חתם על הסכם עם רשתות השיווק, שבמסגרתו יעניק דמי טיפול לבתי העסק עבור קליטת מיכלי משקה והשבת דמי הפיקדון לציבור. מטרת ההסכם להעניק לרשתות השיווק אשר יאספו כמויות גדולות של מיכלי משקה, תמריץ ומניע לאיסוף ולהעבירם למיחזור.

ההערכות התאגיד היו על איסוף מאות אלפי מיכלים מדי חודש, שעלותם הייתה מוערכת במספר מיליוני שקלים כל שנה. הסכום שהוקצה על-ידי יצרני המשקאות עבור דמי הטיפול איפשר לרשתות להקצות כח אדם מיוחד לאיסוף הבקבוקים והפחיות ולהשבת דמי הפיקדון לציבור. גם הרשתות מצידן התחייבו להעמיד לטובת הנושא את אמצעי השיווק והפרסום שברשותן, בכדי לתרום להצלחת המהלך. במסגרת ההסדר החדש, יכול כל אדם להחזיר עד חמישים בקבוקים ופחיות.

הגבלה זו נועדה לחסום גורמי איסוף מקצועיים להשתמש ברשתות השיווק כערוץ לקבלת דמי הפיקדון באמצעות השבת מיכלי המשקה שלא נקנו ברשת. לדברי נחמה רונן, יו"ר תאגיד המיחזור, היום פעילים בישראל כ-3,309 בתי עסק וסניפי רשתות מזון המקבלים את מיכלי המשקה מידי הציבור.