טבע השלימה ההשקעה באנדרומדה: כלל ביוטכנולוגיה תרשום רווח הון של 65 מיליון שקל - המניה מזנקת בכ-7%

ברבעון הנוכחי כת"ב תרשום רווח הון של 40 מיליון שקל, ותחזיק ב-90% באנדרומדה ■ טבע הזרימה 10.5 מיליון שקל, ועוד 9 מיליון שקל בעבור 5% נוספים מאנדרומדה, לפי שווי של כ-110 מיליון שקל אחרי הכסף

חברת כלל ביוטכנולוגיה (כת"ב), הודיעה היום (א') לבורסה על השלמת עסקת ההשקעה של ענקית הגנריקה טבע בחברה, עליה דיווח השתיים בפברואר האחרון.

לפי ההודעה מפברואר, החברות הודיעו כי טבע תשקיע בחברה הבת (95%) של כת"ב, אנדרומדה, 10.5 מיליון דולר, לפי שווי של 100 מיליון שקל לחברה, מה שיביא את טבע לאחזקה של 10.5% באנדרומדה, ויביא את כת"ב מקבוצת כלל תעשיות לרשום רווח הון של 65 מיליון שקל.

בהודעה מהיום, החברות מודיעות כי טבע החליטה לממש את האופציה של ההשקעה, בעקבותיה כלל תרשום רווח הון של כ-40 מיליון שקל ותחזיק ב-90% באנדרומדה. בחברה מסרו כי הרווח הנ"ל יירשם בסוף הרבעון הנוכחי, בעוד שסך רווח ההון מהעסקה יסתכם, כאמור, ב-65 מיליון שקל. במימוש האופציה עליו הודיעו החברות היום, טבע הזרימה 10.5 מיליון שקל, ועוד 9 מיליון שקל בעבור 5% נוספים מאנדרומדה, לפי שווי של כ-110 מיליון שקל אחרי הכסף.

אנדרומדה מפתחת תרופה לסוכרת נעורים והיא נמצאת בשלב III של הניסויים הקליניים במוצר. החברה מוחזקת ע"י טבע וכת"ב, לאחר שרכשה את התרופה מידי Develogen הגרמנית. עם רכישת המוצר, חתמו טבע ואנדרומדה על עסקה, לפיה טבע תרכוש מכת"ב מניות של אנדרומדה בסכומים של עשרות מיליוני דולרים במספר שלבים, בהינתן התקדמות הפיתוח של התרופה.

ניסוי שלב III בארה"ב

ההשקעה הנוכחית באה בעקבות הגשת בקשה של אנדרומדה, לעריכת ניסוי קליני Phase III שני במוצר המוביל של אנדרומדה - תרופת ה-DiaPep277, לטיפול בסכרת מסוג 1. החברה הגישה בקשתה למינהל התרופות והמזון האמריקני (FDA) להתחיל את הניסוי בכדי לאשר את התרופה לשיווק בארה"ב. הניסוי ייערך במקביל לניסוי Phase III המתקיים כעת באירופה.

הניסוי צפוי לכלול כ-450 חולים בכ-80 מרכזים רפואיים בעולם, לרבות צפון אמריקה, אירופה וישראל. יצוין, כי טרם הסתיים שלב הפיתוח של התרופה וכי אין ודאות כי התרופה תשיג את מטרות הניסוי ותגיע לשיווק מסחרי.

תרופת ה-DiaPep277 פותחה על ידי חברת פפטור הישראלית עד שמוזגה זו עם דבלוג'ן הגרמנית. סכרת נעורים ידועה היום כמחלה אוטו-אימונית, כלומר כזו שבה המערכת החיסונית תוקפת את הגוף, ובמקרה של סכרת הנעורים - את תאי הבטא בלבלב, המייצרים אינסולין. התרופה פועלת על מערכת החיסון כדי למנוע ממנה לתקוף את הלבלב וכך מואטת התפתחות המחלה.

מניית כלל ביוטכנולוגיה מזנקת כעת בכ-7% במסחר בת"א, וערכה קפץ בכ-103% ברבעון.