כחלון לשטייניץ: בחן מחדש את מועדי תשלום החובות של ערוץ 10 על תמלוגים ודמי זיכיון

שר התקשורת מבקש משר האוצר לבחון את הנושא, זאת מבלי לגרוע מהליך המכרז שתקיים הרשות השנייה במקרה שהצדדים לא יגיעו להסדר

שר התקשורת, משה כחלון, מנסה לקיים דיון נוסף עם משרד האוצר בעניין חובות ערוץ 10 בגין דמי זיכיון ותמלוגים. כחלון פנה הבוקר (א') לשר האוצר, יובל שטייניץ, בבקשה לקיים דיון בעניין מועדי התשלומים ודמי הזיכיון.

במכתב ששלח כחלון לשטייניץ הוא כתב כי "כשר הממונה על ביצוע הוראות החוק, ובשל הסמכויות הנתונות לשר התקשורת ושר האוצר בעניין התמלוגים ודמי הזיכיון המשולמים על-ידי בעלי הזיכיונות על-פי חוק ובשל סמכותו של החשב הכללי לפריסת חובות - אני פונה אלייך בעניין מועדי תשלום בגין דמי הזיכיון והתמלוגים שחייבת 'ישראל 10' לפי החוק עד לשנת 2012. על הבחינה להיעשות מבלי לגרוע מההליך המכרזי אותו מקיימת הרשות השנייה".

כאמור, באחרונה הבהיר משרד האוצר כי אין בכוונתו לפרוס את חובות ערוץ 10 בגין דמי תמלוגים ודמי זיכיון. יחד עם זה, המשבר של ערוץ 10 מצוי במבוי סתום, ובמשרד התקשורת מעוניינים לקיים דיון נוסף בעניין במטרה לשכנע את האוצר לבוא לקראת הערוץ בעניין פריסת התשלומים בסעיף זה.

מועצת הרשות השנייה הודיעה לא מכבר כי בסוף החודש בכוונתה לפרסם את המודעה בדבר פרסום מכרז מחודש על ערוץ 10, אם לא יגיעו להסדר עם הערוץ עד למועד זה. יחד עם זאת, הגורמים הרגולטורים מעוניינים להגיע לסיכום עוד בטרם כך, זאת בין השאר כיוון שלא נראה כי תהיה היענות למכרז חדש.