התגלו חיים אחרי סטיב ג'ובס

בין אם אמת בפרסומי הסופ"ש לגבי מנכ"ל אפל ובין אם ספין, יש להתרגל לחיים בלעדיו

זו לא הפעם הראשונה שבה מכות באפל הספקולציות לגבי עתידו של סטיב ג'ובס. ג'ובס נזרק מאפל ב-1986 ע"י דירקטוריון עוין, וחזר אליה בדלת האחורית כעשור לאחר מכן כאשר אפל רכשה את NeXT אותה הקים.

בסוף שנות ה-90, נכנס ג'ובס לכהונה כמנכ"ל זמני באפל עד שמונה מחדש למנכ"ל ב-2000. בכל התפתלויות הקריירה האלו ריחפו מעל החברה סימני שאלה לגבי המקום אותו יתפוס בה בעתיד.

המשך הכהונה של ג'ובס מטריד, מעולם לא היו כל-כך הרבה אינטרסים קשורים למצבו הבריאותי של מנכ"ל חברה. בעלי המניות של אפל חייבים הרבה לג'ובס, שמתואר לעיתים כאגו-מניאק וכאדם שלא נוח לעבוד איתו, אך הוא שינה את ההיסטוריה של האלקטרוניקה הצרכנית.

השינוי הזה, שהתרומם באפל בתחילת העשור, הזניק את מניית אפל פי 7 בחמש השנים האחרונות, לשווי חברה של כ-125 מיליארד דולר כיום. ג'ובס הוביל אותו, עם מצגות עתירות רייטינג בכנסי החברה, בהן חשף את ה-iPod, ה-iTunes, ה-iMac וגולת הכותרת - ה-iPhone.

והנה מגיע הרגע שבו ה-One-Man Show כבר לא מספיק בכדי לדחוף את החברה קדימה. מידת האמון במה שאפל אומרת פחות רלבנטית כמו השורה התחתונה - שהעתיד של ג'ובס בחברה עומד פעם נוספת עם סימן שאלה גדול. בפעמים הקודמות המשיך, או חזר, אבל היה מנהל החברה. הפעם - כך לפחות לפי ההערכות - לא בטוח שהוא יהיה בריא מספיק בכדי לבצע זאת.

בעלי המניות, הלקוחות והעובדים, צריכים להתרגל לעידן שאחרי ג'ובס. בין אם המידע שהגיע ל"וול סטריט ג'ורנל" הוא ספין מתוחכם של החברה, כפי שעולה מתיאוריות קונספירציה שכבר נשמעות, ובין אם ג'ובס יחזור לנהל את החברה באופן מלא בעוד כמה חודשים. ההתנהלות של ג'ובס וההסתרה של אפל, רק מגבירים את הצורך להמשיך ולשקלל את היעדרותו של ג'ובס בשיקולים לגבי עתיד החברה. *