עיסקת מכור והשכר - גם בשטחים קטנים

רשת סטודיו C חתמה על עסקת Sale and Leasebcak באשדוד עם משקיע פרטי, לו היא מכרה את השטח בו היא פועלת ב-4.8 מיליון שקל; העיסקה נחתמה לפי תשואה של 9.3%

מספר עסקאות של Sale and Leaseback - מכירה והשכרה למוכר שנשאר בנכס - בוצעו בישראל בתחום המשרדים להיי-טק בשנה האחרונה, אך לפני מספר ימים נחתמה עסקה מסוג זה גם בענף הנדל"ן המסחרי.

רשת מועדוני העיצוב, החיטוב וההרזיה, סטודיו C, חתמה על עסקת Sale and Leasebcak באשדוד עם משקיע פרטי, לו היא מכרה את השטח בו היא פועלת. במסגרת העסקה היא תשכור ממנו את הנכס לתקופה ארוכת טווח.

העסקה, שבוצעה באמצעות תומר שקלים, סמנכ"ל ומנהל מחלקת נכסים באנגלו סכסון תל אביב, מתייחסת לשטח ברוטו של 750 מ"ר (661 מ"ר נטו) בבניין למסחר ולמשרדים ברובע י"א באשדוד. מבנה זה מורכב מקומת קרקע ושלוש קומות משרדים והוא ממוקם בשכונת מגורים צפונית למע"ר. בקומת הקרקע שוכרים, בין היתר, שופרסל וקופת חולים לאומית, ואילו השטח של סטודיו C ממוקם בקומה השנייה.

המועדון מכר את השטח למשקיע הפרטי תמורת 4.8 מיליון שקל, בתשואה של 9.3%. חוזה השכירות עם הרוכש נחתם לתקופה של 10 שנים עם אופציה ל-10 שנים נוספות, ועלייה של 5% בדמי השכירות עם מימוש האופציה.

דמי השכירות שנקבעו בעסקה הם 446 אלף שקל בשנה, כלומר 37,166 שקל לחודש, ומשקפים מחיר של 49 שקל למ"ר לחודש.

לדברי כפיר זוהר, מנכ"ל משותף באנגלו סכסון תל אביב, "מדובר באחד הבניינים המסחריים הבודדים ברובע י"א, מה שהופך אותו למבוקש יותר. סטודיו C נחשבת חברה איכותית, מה שהופך אותה לשוכר יציב עם רמת בטחונות גבוהה.

"מחיר המכירה למ"ר במרכז העסקים הראשי הסמוך הוא סביב 4,000 עד 10,000 שקל למ"ר. מה שקובע את המחיר הוא מכלול דברים, כמו מיקום הנכס ואיכות השוכר. מדובר בעסקה יפה לאזור זה, וכן עבור הרוכש שקיבל דייר איכותי ותשואה יפה".