נסטלה מורידה מהמדפים בארה"ב בצק לעוגיות, מחשש לחיידק אי. קולי

יצרנית המזון השוויצרית הורידה מהמדפים בארה"ב 47 סוגים של בצק לעוגיות במותג טול האוס, בשל חשש כי 66 מקרים של הרעלת מזון ב-28 מדינות קשורים לשימוש במוצרים

יצרנית המזון השוויצרית נסטלה הורידה מהמדפים בארה"ב 47 סוגים של בצק לעוגיות במותג טול האוס, בשל חשש כי 66 מקרים של הרעלת מזון ב-28 מדינות קשורים לשימוש במוצרים.

על-פי הודעה שפרסמה שלשום (ו') מנהלת המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) באתר האינטרנט שלה, מחודש מארס הגיעו 25 בני אדם לבתי החולים עם סימפטומים של התכווצויות, שלשול והקאות. לפי דיווח ה-FDA, שבעה מהנפגעים סבלו מסיבוך שעלול לגרום נזק לכליות ואף למוות. עוד הוסיפו ב-FDA, כי ישנו "סיכון לשילוב עם חיידק אי. קולי".

נסטלה, שפועלת מווויי בשוויץ, פרסמה שלשום הודעה שבה נאמר כי ייתכן כי הרעלות המזון שדווחו לאחרונה נגרמו מאכילת בצק לא אפוי. "מטעמי זהירות יתר וחשש רב לצרכנים שלנו, הפסקנו אתמול את הייצור, ואנחנו מושכים הכל", אמרה רוז אוהירן, אחת מדוברות נסטלה, בראיון טלפוני שנערך שלשום. "עדיין אין לי נתון מוצק. הטווח רחב מאוד".

עדיין לא נמצא חיידק אי. קולי באף אחד ממוצרי נסטלה, אמרה החברה. חיידק אי. קולי נמצא בצואת אדם, וניתן להידבק בו באמצעות מגע עם מזון או מים מזוהמים, או ממזון שבו נגעו אנשים שלא רחצו את ידיהם.