אודיוקודס רוצה פרוסה מעוגה חדשה - שוק של מאות מיליוני דולרים

אנשי חברת אודיוקודס משוכנעים שהדבר הבא בתחום התקשורת יהיה HD VoIP - כלומר, העברת קול על גבי רשת האינטרנט באיכות גבוהה במיוחד ■ לאחרונה השיקה את הטכנולוגיה החדשה

מה יהיה הדבר הבא בתחום התקשורת? אנשי חברת אודיוקודס משוכנעים שהכיוון יהיה HD VoIP - כלומר, העברת קול על גבי רשת האינטרנט באיכות גבוהה במיוחד.

לאחרונה השיקה אודיוקודס את הטכנולוגיה החדשה, תוך שהיא רותמת למשימה את היזם ג'ף פולבר, שמאמין בטכנולוגיה.

ליאור אלדמע, סמנכ"ל שיווק וניהול מוצר באודיוקודס, אומר כי "במאה השנים האחרונות היו מהפכות בתקשורת, אבל דבר אחד לא השתנה - איכות שיחת הטלפון, מכיוון שרוחב הסרט מוגבל".

אלדמע משווה את השינוי בין שיחה רגילה לשיחה ב-HD להבדל בין צפייה בטלוויזיה בשחור-לבן לצפייה במסכי HD. הטכנולוגיה מיועדת לספקיות תקשורת ולרשתות פרטיות בארגונים.

אייל זך, מנהל שיווק תחום HD VoIP באודיוקודס, אומר שיש תדרים שהולכים לאיבוד בשיחה רגילה, ולכן ישנם צמדי אותיות שנשמעים דומה, כך שלא תמיד הדובר נשמע ברור למאזין מהצד השני של הקו.

השניים מעריכים ששוק ה-HD VoIP יהיה של מאות מיליוני דולרים, ואולי אף של מיליארדי דולרים - האתגר של אודיוקודס יהיה לחתוך מהעוגה פרוסה מהותית.

למה לספקיות התקשורת להשקיע בטכנולוגיה החדשה?

אלדמע: "ספקיות התקשורת מבינות שההיצע שלהן דומה, המחירים בשפל ואיכות הקול דומה, ולכן הן מחפשות לתת ערך מוסף".

ההערכה של אודיוקודס היא שלספקיות התקשורת יהיה אינטרס ולסבסד את מכשירי הקצה התומכים בטכנולוגיה, וממילא לדבריהם המכשירים החדשים תומכים בטכנולוגיה כבר עכשיו.

כל זה מביא אותם למסקנה שהטכנולוגיה תפרוץ, והשאלה היא מתי. "כל מי שאין לו בעיה עם VoIP ידחוף כמה שיותר את הטכנולוגיה החדשה", סבור אלדמע.

שווי השוק של אודיוקודס הוא כ-55 מיליון דולר בנאסד"ק. ברבעון הראשון של 2009 הכנסותיה היו 29.3 מיליון דולר וההפסד הנקי שלה היה 3.1 מיליון דולר. בנטרול הוצאות חד פעמיות, ההפסד שלה (Non-GAAP) היה 1.6 מיליון דולר ברבעון.

הטון של אודיוקודס אופטימי, אבל בשלב הזה יש לא מעט סימני שאלה סביב הטכנולוגיה החדשה. עד ההתאוששות הכלכלית, מנוע צמיחה הוא מוצר שמאפשר קיצוץ עלויות ולא שדרוג. בנוסף, האתגר של אודיוקודס הוא לשוב לרווחיות, מה שעלול לעמוד בסתירה עם ביצוע השקעות חדשות.