אילן בן-דב התעניין ברכישת פרטנר; נפגש עם המנכ"ל לשעבר עמיקם כהן

בן-דב פנה לכהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר, שמונה מטעם בעלת השליטה בחברה, האצ'יסון, לשמש כמוציא המכירה בפועל של החברה ■ גם קרן פימי ושאול אלוביץ' גילו עניין ברכישת פרטנר

איש העסקים אילן-בן דב הביע התעניינות ברכישה או בגיבוש קבוצת משקיעים שתרכוש את פרטנר - כך נודע ל"גלובס". בן-דב פנה לאחרונה לעמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר, שמונה מטעם בעלת השליטה בחברה, האצ'יסון, לשמש כמוציא המכירה בפועל של החברה, ושוחח איתו לגבי האפשרות להתמודד על פרטנר. גורמים המקורבים לבן-דב אישרו כי הוא פנה ובדק את העסקה.

בשלב זה בן-דב ממשיך לבחון את ההשקעה, אך גורמים בסביבתו מציינים כי הסיכוי שבסופו של דבר הוא יבצע את העסקה, או יילך עליה לבד, הוא נמוך - וזאת מסיבות שונות הכרוכות בסיכונים הגדולים שהעסקה טומנת בחובה.

בן-דב הוא בעל השליטה בחברת סאני , יבואנית טלפונים הסלולריים של סמסונג לישראל, שעובדת מול חברות הסלולר ובהן פרטנר. בעבר ניסה בן-דב להתמודד על רכישת חברת פלאפון.

בימים אלה מתמודדות שתי קבוצות על רכישת פרטנר, כאשר ישנם עוד גורמים שמגלים עניין בחברה. הקבוצות הן קרן פימי ושאול אלוביץ'. אחת מקרנות ההשקעה שמתעניינות ובודקות את פרטנר היא הקרן הבריטית Rhon, שטרם החליטה אם היא מתמודדת לבד או שתנסה לחבור לאחת הקבוצות הקיימות.

האצ'יסון החליטה למכור את פרטנר לאחרונה, והיא דורשת פחות או יותר את מחיר השוק של החברה לפני שהמניה שלה קפצה בעקבות הידיעות על מכירתה. בסך-הכל מדובר על עסקה בהיקף של כ-1.4 מיליארד דולר עבור 51% ממניות פרטנר.