נחתם שת"פ אסטרטגי בין אינטל לנוקיה: ייצרו משפחה חדשה של מכשירים ניידים

בזכות שיתוף-הפעולה ביניהן מקוות אינטל ונוקיה ליצור קטגוריה חדשה לגמרי של מוצרים ומכשירים, מעבר לסגמנטים הקיימים כיום בשוק ובהם ה-iPhone והבלקברי של המתחרות

מנהליהן של יצרנית השבבים המובילה בעולם, אינטל ויצרנית הסלולר הענקית, נוקיה לחצו היום ידיים והודיעו על שיתוף פעולה אסטרטגי בין שתי הענקיות במסגרתו בכוונתן ליצור משפחה חדשה של מכשירים ניידים.

החברות מכוונות אל מעבר לשווקים של הטלפונים החכמים הנטבוק והמחשבים הניידים, כדוגמאת האייפון של אפל והבלקברי של ריסרץ' אין מושן, והשבבים המקבילים ל"אטום" של אינטל המיוצרים ע"י מתחרותיה. בזכות שיתוף הפעולה ביניהן מקוות אינטל ונוקיה ליצור קטגוריה חדשה לגמרי של מוצרים ומכשירים, מעבר לסגמנטים הקיימים כיום בשוק.

כאשר החברות רוצות לנצל את מעמדן המוביל בשוק המחשוב והסלולר בכדי ליצור משפחת מכשירים שישלבו בין שתי הפלטפורמות, באופן שונה מהמוצרים הקיימים כיום, הן מבחינת החומרה, התוכנה ושרותי הסלולר המקוונים.

שתי החברות כבר מתחרות כיום בשוק הטלפונים החכמים והנטבוק אך שתיהן מתמודדות כיום בנפרד בתחרות הגוברת בשוק. כיום שולטת אינטל באמצעות שבב ה"אטום" בשוק הנטבוק, אך מודעת לתחרות המתגברת בתחום זה מצידן של חברות כ-AMD וקוואלקום, אשר להן מוצרים מקבילים.

התנאים הסופיים של השת"פ עליו הודיעו היום החברות, טרם נקבעו. כחלק מההסכם תרכוש אינטל את הרשיון למודם של נוקיה מסוג HSPA/3G המתאים לטכנולוגיית IP, זאת לשם שימוש בו במוצרים עתידיים.