אישום: מנהל בי"ס למקצועות הגז זייף אישורי ותק לטכנאים תמורת כסף

דוד תורן, מנהל בית-הספר הארצי למקצועות הגפ"מ בקריית-מוצקין, מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות

לשכת התביעות ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) של המשטרה הגישה לבית משפט השלום בחדרה כתב אישום נגד דוד תורן, מנהל בית-הספר הארצי למקצועות הגפ"מ (גז פחמימני מעובה - "גז בישול") בקריית-מוצקין, בגין זיוף אישורי ותק לטכנאים. הוא מואשם בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע וזיוף מסמך בכוונה לקבל באמצעותו דבר בנסיבות מחמירות.

בכתב האישום, שהגישה עו"ד פקד אורית קליינפלד, נאמר כי דודו תורן, בן 54 מקריית-ביאליק, שימש כמנהל וכבעלים של בית-הספר והעביר קורסים לעשרות תלמידים שלא היו ברשותם אישורי ותק.

לפי האישום, תורן חתם על אישורי הוותק לתלמידיו, תמורת מאות שקלים, למרות שידע כי לא עברו הסמכה על-פי חוק - ובמקביל תיווך בתשלום בין תלמידיו וטכנאי גז אחרים, שחתמו על אישורי ותק מזויפים.

בחודשים האחרונים התנהלה בזרוע התשתיות של היאל"כ חקירה בעניין זיוף אישורי ותק הדרושים לפי חוק הגז ותקנותיו לשם הוצאת רישיון לעסוק בגז. החקירה הסמויה העלתה כי נחתמו עשרות אישורי ותק פיקטיביים, שלא קדמה להם התמחות בגז כפי שנקבע בחוק.

כתוצאה מהתנהלותו ניגשו תלמידיו לבחינה לקבלת רישיון מתקיני גז, מבלי לעבור הסמכה כלשהי ומבלי שהוכשרו כראוי לכך. בכך חשף תורן את הציבור לסכנות הכרוכות כתוצאה מהתקנת ציוד גז שלא כראוי ומכאן לסכנות מדליפות גז והתלקחויות.

בית המשפט שיחרר את תורן בתנאים מגבילים עד לתום ההליכים נגדו, ובין היתר נאסר עליו לנהל את בית-הספר.