מחזיקי האג"ח דורשים מלידקום שיפור בביטחונות כמו שקיבלו הבנקים

באסיפת מחזיקי האג"ח ציין אריק אלקלעי, המנכ"ל: "נעמוד בהחזר ההתחייבויות כפי שעשינו עד היום" ■ לדבריו, "הלקוחות 'מוציאים לנו את המיץ' עד שאנחנו רואים את הכסף"

"אין לנו שום כוונה להפר אי אילו מההתחייבויות שלנו. נעמוד בהחזר ההתחייבויות וההלוואות, כפי שעשינו עד היום. לא סטינו מכך בעבר, ואנחנו לא מתכוונים לסטות מזה", כך אמר מנכ"ל לידקום , אריק אלקלעי, באסיפת מחזיקי לידקום אגח א שהתקיימה במשרדי החברה בהוד השרון. לידקום בונה רשתות תקשורת למפעילי רשתות סלולר בשווקים מתעוררים ונסחרת כיום לפי שווי חברה זעום של 5.3 מיליון דולר.

מחזיקי האג"ח של לידקום דורשים מהחברה שיפור בביטחונות באותה מידה כמו שהבנקים המלווים מקבלים. לחברה יש כיום חוב בנקאי בהיקף של 140 מיליון דולר בקירוב, ובעלי האג"ח חוששים שהבנקים יהפכו להיות נושה מועדף על חשבונם, לאחר שהחברה שעבדה בשעבוד שוטף חלק מנכסיה לבנקים.

אלקלעי הסביר כי לחברה יש צרכים וחלק מהם זה קבלת אשראי מהמערכת הבנקאית. "אנחנו מקיימים סדרה של פגישות עם הבנקים, וברגע שנסיים את הסבב איתם, נדע מה התמונה. אנחנו עומדים מאחורי ההערכה הקודמת שלנו שנגיע איתם להסדר סביר, אך הוא רחוק מגיבוש. אנחנו עובדים עם ארבעה בנקים בישראל, ורמות הסיכון שהם מגדירים לעצמם משתנות מבנק לבנק", ציין אלקלעי. לדבריו, "אם התרגלנו לכך שבעלי החברות צריכות להתמודד עם מספר דרישות של מחזיקי חוב שונים, בלידקום נאלצים להתמודד לא רק עם מספר מחזיקי חוב, אלא גם עם דרישות שונות של כל בנק ובנק".

אלקלעי גם הסביר כיצד החברה נקלעה למצב בו אינה עומדת בהתניות הפיננסיות של הבנקים. "תחת חסות המשבר, לקוחות שנחשבים חזקים מנצלים את המצב ובמקום לשלם אחרי 90-120 יום, משלמים אחרי 150 יום". בהמשך הסביר אלקלעי כי "הדגש שלנו עכשיו הוא על גבייה ותזרים. אם נדבר בשפת רחוב, 'מוציאים לנו את המיץ' עד שאנחנו רואים את הכסף. יחד עם זאת, אנחנו מעריכים שברבעון השני יהיה לנו תזרים חיובי מפעילות שוטפת, לאחר שגם לקוח בהודו ולקוח גדול באפריקה שילם חלק מחובו כלפינו".

לידקום גייסה בדצמבר 2006 אג"ח בהיקף של 125 מיליון שקל, ורשמה אותו למסחר בסוף שנת 2008. המשבר הכלכלי פגע בפעילותה, ובדו"ח הרבעון הראשון רשמה החברה הפסד של כ-6 מיליון דולר, כאשר תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי והסתכם ב-6.2 מיליון דולר. אגרות החוב של החברה נסחרות כיום בתשואה גבוהה מאוד של כ-86%.

בסיום האסיפה הוחלט למנות נציגות שתכלול את אלטשולר שחם, גליל מור, מנורה מבטחים וכלל פיננסים, המחזיקים ביחד מעל ל-50% מסדרת האג"ח. הנציגות תדון עם החברה ותדרוש שעבוד צף שיהיה שווה ערך לשעבוד כמו שניתן לבנקים. במידה והחברה לא תעמוד בפירעון הקרן הקרוב בחודש יולי, תשקול הנציגות העמדה של האג"ח לפירעון מיידי.

[לאתר אג"ח]