סין: עדיף לרכוש זהב ונדל"ן אמריקני במקום אג"ח ממשלתיות

בכיר סיני, לי ליאנזהונג, אמר כי הדולר האמריקני צפוי ליפול - מה שיהפוך את הזהב לאפיק השקעה אטרקטיבי יותר לעתודות המט"ח של סין הנאמדות ב-1.95 טריליון דולר

חוקר בכיר במחלקה הכלכלית של המפלגה הקומוניסטית של סין, לי ליאנזהונג, אמר היום כי על הממשלה הסינית לרכוש זהב ונדל"ן אמריקני במקום אג"ח ממשלתיות של ארה"ב.

ליאנזהונג אמר כי הדולר האמריקני צפוי ליפול - מה שיהפוך את הזהב לאפיק השקעה אטרקטיבי יותר לעתודות המט"ח של סין הנאמדות ב-1.95 טריליון דולר. הבכיר הסיני אמר כי סין צריכה להתמקד ברכישת אנרגיה ומשאבים טבעיים אחרים.

הבכיר הסיני אמר את הדברים לאחר שצ'יינה פטרוליום אנד כמיקל קורפ, הידועה גם בשם סינופק הודיעה כי תרכוש את אדקס פטרוליום (סימול: ADX.T) , היושבת בשוויץ והנסחרת בבורסה של טורונטו, תמורת 8.3 מיליארד דולר קנדי (7.24 מיליארד דולר).

נזכיר כיה'פד' הותיר אמש (ד') את הריבית בארה"ב לחודש יולי לא שינוי, בטווח של 0.25% עד 0%. ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב, סיימה היום את ישיבתה בת היומיים. ההחלטה על שיעור הריבית התקבלה בוועדת השוק הפתוח, פה אחד.

ה'פד' הודיע כי ירכוש אג"ח של ממשלת ארה"ב בהיקף של 300 מיליארד דולר כהמשך למדיניות הייצוב בשיתוף עם הממשל להבראת הכלכלה.

בהודעה הנלווית לפירסום הודעת הריבית אומרים ב'פד' כי "הואט קצב ההתכווצות של הכלכלה האמריקנית". עוד נאמר כי התנאים הכלכליים בשוק השתפרו בחודשים האחרונים.