אוף, המיליונרים המעצבנים האלה

צרות של עשירים מעצבנות כשמתלבטים לגבי כל מוצר נוסף שמכניסים לעגלה בסופר

"זה נשמע לי כמו אוי אוי אוי", כתב אתמול אחד הטוקבקיסטים באתר "גלובס", בתגובה לידיעה על ירידה של 28% במספר המיליונרים בישראל בשנת 2008. לא יפה לשמוח לאיד, אבל באמת קשה לרחם על קהילת המיליונרים החבוטה, שעל פי הדו"ח השנתי של מריל לינץ' צמצמה מעט את ההוצאות על יאכטות, אך הגדילה את ההוצאות על תכשיטים ואבני חן.

שרי אריסון

המיליונרים הם המפסידים של השבוע מפני שהם הצליחו לעצבן אותנו כהוגן. אף אחד לא אוהב לקרוא על צרות של עשירים, בטח לא בתקופה שבה לא מעט אנשים חושבים שלושים פעם לפני כל מוצר שהם מכניסים לעגלה בסופר. עוד לפני פרסום הדו"ח של מריל לינץ', הייתה זו שרי אריסון שסיפרה עד כמה חומריות לא מעניינת אותה. "יום אחד יש לך ויום אחד אין לך", היא הסבירה. זה משפט שרק עשיר יכול לומר בנינוחות רבה כל כך, בלי להבין עד כמה זה יכול להוציא אנשים מדעתם.

שי אגסי

שרי אריסון לא לבד. בראיון ל"ידיעות אחרונות" אמר בעבר שי אגסי: "בשבילי הכסף הוא כמו אוויר. אתה מרגיש את האוויר מסביבך? אתה בעצם לא מתייחס אליו. מתי אתה מרגיש את האוויר? כשאין לך אותו. כשאתה על הנשימה האחרונה". ככה יושב לו ילד הפלא הישראלי שהיטיב "לחשמל" את הקהילה העסקית בארץ ובעולם עם הקסם שלו, ומצליח להוציא משפט שיכול לתסכל אפילו את האדיש בבריות.

המיליונרים הפסידו השבוע כי בכל פעם שמדברים לאחרונה על הטלת מע"מ על פירות וירקות, יש מי שמסתכל על העשירים והשבעים וקורא להטיל "מס ליצ'י", כמו שהציע אתמול השר אלי ישי - גדול הפופוליסטים בממשלה. הציבור וכך גם שליחיו, מעלים את המיליונרים על המוקד, ולא מתכוונים לשחרר עד שגם הם ירגישו טוב יותר.

יצחק תשובה

זהו טבע הדברים כנראה. בימים של צמיחה כלכלית יכול טייקון כמו יצחק תשובה לעלות על הבמה ולספר בהתרגשות על חזון "תעלת הימים", תוך כדי מחמאות פומביות לאשתו חיה, שתחיה. אבל בימים של מיתון, הדבר האחרון שאנחנו רוצים לראות זה מיליארדרית שירשה מאבא בנק, מספרת במסיבת עיתונאים כמה כיף זה להיות רוחני. אוי אוי אוי, כמה זה מעצבן. *