ממשיכים לקצץ: מייספייס תפטר 300 מעובדיה מחוץ לארה"ב

הודעה זו באה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה הרשת החברתית שבשליטת ניוז קורפ כי תצמצם 30% מהמשרות במשרדיה בארה"ב ■ במייספייס הסבירו כי המהלך נובע מעודף של אנשים המועסקים בחברה

מייספייס, הרשת החברתית הנמצאת בשליטת תאגיד התקשורת ניוז קורפ של רופרט מרדוק, הודיעה שלשום (ג') כי היא מתכננת לקצץ בשני שלישים מכוח-האדם שלה ברחבי העולם ולסגור לפחות 4 מסניפיה מחוץ לארה"ב.

צעדים אלה יורידו את מצבת כוח-האדם של החברה מחוץ לארה"ב מ-450 ל-150, כך על-פי נתונים שפרסמה החברה.

הודעה זו באה לאחר שבשבוע שעבר הודיעה מייספייס כי תצמצם 30% מהמשרות במשרדיה בארה"ב, צעד שיוריד את מספר העובדים שלה שם ל-1,000. במייספייס הסבירו כי המהלך נובע מעודף של אנשים המועסקים בחברה.

על-פי נתוני comScore, כמחצית מהמשתמשים במייספייס מתגוררים מחוץ לארה"ב, מספר המשתמשים של פייסבוק, מתחרתה העיקרית של מייספייס, שאינם מתגוררים בארה"ב כפול משלה.

"הגענו למסקנה שגם בשאר העולם, כמו בארה"ב, היקף כוח-האדם של מייספייס הוא גדול מהדרוש והופך את תפעולה למסורבל בתנאי השוק הנוכחיים", אמר מנכ"ל מייספייס, אוון ואן נטה, שנכנס לתפקידו לפני חודשיים במקומו של כריס דה וולף, אחד ממקימי החברה.

מייספייס מחזיקה 15 סניפים ברחבי העולם. במסגרת תוכנית ההבראה, סניפיה בברזיל, רוסיה, מקסיקו, ארגנטינה, קנדה, צרפת, הודו, שבדיה, איטליה וספרד יהיו מועמדים לסגירה, בעוד משרדי החברה בלונדון, ברלין וסידני צפויים להפוך למוקדי תפעול אזוריים.

הסניף הסיני של מייספייס, אשר נמצא בבעלות ומתופעל על-ידי חברה מקומית וכן הסניף היפני שלה לא יקחו חלק בתוכנית הארגון מחדש של החברה.