קריאייטיב אחר

הגעתי לראשונה לקאן כפרסומאית - וחוויתי הארה ■ וגם: סיפור אהבה על קונדומים

זו הפעם ראשונה שלי בקאן כשזווית הראייה היא משרד פרסום. הפעם החוויה שונה מאוד.

מרתק לראות את המוכוונות של התעשייה לתוצאות עסקיות. קריאטיביות שזוכה באריה הנכסף בקאן, לפחות בחלק הארי של הקטגוריות, היא כזו שמייצרת שינויי בתפיסת המותג, בגרף המכירות שלו או במעורבות של הצרכנים בו. השיח הוא במידה רבה על הקשר בין קריאטיביות לתוצאות.

אולי זו הפרדיגמה שלי שהיתה שגויה, ואולי התעשייה הזו מתאימה עצמה כנדרש לשינויים הכלכליים בעולם - אבל בשורה התחתונה, שורה תחתונה רלוונטית בקאן.

ניכר בכל חוויית הפסטיבל בקאן כי התכולה של" מהלך שיווקי" מאוד משתנה. התפיסה לגבי מהלכים שיווקיים התרחבה מאוד. נמשיך לספר סיפורי מותג להשגת אותן תוצאות עסקיות, אבל אפשר להתחיל מהסוף ולהגיע להתחלה.

דוגמה שממחישה את התפיסה הזו ועוררה בי השראה הוא סיפור על זוג אוהבים, שיוצא למסע מתועד עד המפגש המרגש. הם יוצאים זה לזרועות זו משני צידי האי היפני. המסע מתועד בכל מדיום אפשרי, כשכולם מעורבים ולוקחים חלק פעיל ברומנטיקה, חווים את סיפור המסע ב-LIVE STREAMING, בבלוגים, ב-SMS'ים ובווידיאו.

לאחר חודש של תלאות בדרך מסתיים הסיפור במפגש המרגש של השניים. רק אז נחשפת זהות המפרסם והמותג - סאגאמי, מותג קונדומים. יומיים אחריו עולה קמפיין הטלוויזיה.

כשאני חושבת על מרכיבי המהלך, יש בו ריאליטי ואנשים אמיתיים, יש סיפור אהבה פשוט שכולם אוהבים. סיפור המותג משתמש בנרטיב של אהבה מושגת מול אהבה בלתי מושגת, אבל הוא לא מסופר בדרך לינארית. את המותג עצמו פוגשים רק בסוף, אבל אף אחד כבר לא שוכח - והתוצאות בהתאם: גידול של 125% במכירות. התובנה המרכזית: סיפורי מותג טובים עוברים ומתפשטים מהר.

אז מעבר לנחשקות של אריה מוזהב, יש כאן תעוזה שכדאי ללמוד ממנה. אנחנו חייבים להעיז לצאת מהשבלונה בה אנחנו מורגלים, פרסומאים ומפרסמים, לאתגר את עצמנו. כשהעולם משתנה, יש לנו הזדמנות להרחיב את גבולות התפיסה הקריאטיבית שלנו ולגבי מהלכים שיווקיים.

* הכותבת משמשת כמנכ"ל משרד הפרסום מקאן-אריקסון.