מנכ"ל שטראוס: "אנחנו נמצאים בתרחיש של סטגנציה"

לפי גדי לסין, גם ביחס ייבוא-ייצוא המזון נפתח פער עצום של יותר מ-70% לטובת הייבוא

"קבוצת שטראוס נמצאת בתרחיש של סטגנציה. מצד שני, עם כל המוטיבציה לשמור על הרווח והרווחיות של החברה בתוך אווירת המיתון, אנחנו מקצצים ומתייעלים" - כך אומר היום (א') מנכ"ל שטראוס ישראל, גדי לסין, בשיחה עם "גלובס".

בהתייחס לתחרות בשוק אומר לסין ל"גלובס": "התחרות היתה תמיד חזקה, ואני לא חושב שנחצים קווים, אם כי התחרות אגרסיבית, ויש יותר מבצעים ויותר הורדות מחירים".

עוד אומר לסין: "הלחץ על הספקים הקטנים לא גדול יותר מהלחץ המופעל על הספקים הגדולים בשוק. הגענו לרמת לחץ כזאת שמכאן כבר אי-אפשר ללחוץ יותר, וההוכחה היא שאנחנו לא רואים באופק קריסה של ספקים נוספים. הנפילות שאנחנו רואים הן לא תוצאה מהשפעה ישירה של המיתון. לשייך כל נפילה למיתון זו פרשנות פשוטה".

לסין, המשמש גם כיו"ר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, הביע היום בכנס תעשיות המזון דאגה מיחס הייצוא-ייבוא של מוצרי המזון בארץ.

לדבריו, "בשנה החולפת נפתח פער של יותר מ-70% ביחס ייבוא-ייצוא של מוצרי מזון. בעוד שבייצוא חל גידול מזערי בלבד, הייבוא בתחום גדל ב-30%".

על-פי נתונים שהציג לסין, בין החודשים ספטמבר 2008 למארס 2009 הפגיעה בענף המזון עמדה על 4%, שיעור נמוך יחסית לפגיעה בענפים אחרים במשק. כך, למשל, הפגיעה בנייר ומוצריו עמדה על 7%, בתחום הנעליים והעור על 21%, ואילו בתחום התכשיטים הסתכמה הפגיעה ב-25%.