לאיש מבין 100 המנכ"לים המובילים בארה"ב אין בלוג; בישראל המצב זהה

המנכ"לים בישראל ובארה"ב אולי "מבינים את החשיבות שביצירת ערוץ תקשורת ישיר עם הצרכנים" - אבל 81% מהם לא מראים נוכחות באתרים החברתיים השונים

מנכ"לים של חברות ומנהלי תאגידים גדולים נוהגים להצהיר, בניסוח זה או אחר, כי הם "מבינים את החשיבות שביצירת ערוץ תקשורת ישיר עם הצרכנים", ומודעים לכך כי "מרבית הצרכנים נמצאים באתרי ווב 2.0, כדוגמת רשתות חברתיות ובלוגים מקצועיים".

אלא שמחקר חדש שערך הבלוג UberCEO, מגלה כי הצהרות לחוד - ומציאות לחוד.

על-פי המחקר, מרבית המנכ"לים של החברות המובילות בארה"ב, אלה שנמנו על רשימת 100 המובילים של המגזין "פורצ'ן", לא מתחזקים נוכחות באתרי הווב 2.0 השונים - כגון פייסבוק, לינקדאין וטוויטר.

רק שלושה בלינקדאין

כך, רק שני מנכ"לים מתחזקים חשבון טוויטר אישי - המיליארדר וורן באפט, שאחריו עוקבים יותר מ-7,000 משתמשים, ומנכ"ל פרוקטר אנד גמבל, אלן לאפלי, שלא שלח ולו עדכון אחד. 81% מהמנכ"לים לא מתחזקים עמוד פרופיל אישי בפייסבוק. בכל הנוגע לבלוגים אישיים, הרי שאף אחד מהמנכ"לים לא מצא לנכון להקים יומן מקוון שכזה, שמאפשר ליצור דיאלוג בלתי אמצעי עם הגולשים.

נתון מעניין נוסף נוגע לנוכחות הדלילה של המנכ"לים ברשת החברתית-עסקית לינקדאין, שנחשבת למקצועית יותר. על-פי נתוני המחקר, 13 מנכ"לים בלבד מתוך רשימת מאה האיכותיים ביותר פתחו עמוד אישי בלינקדאין - למרות שרשת כזו לא מצריכה העלאת תוכן ותחזוק יומיומי, והיא מיועדת בעיקר להרחבת הקשרים העסקיים ומציאת הזדמנויות עסקיות.

3 מתוך 13 המנכ"לים שיש להם נוכחות בלינקדאין הם בעלי רשת קשרים ענפה ברשת - אנשי טכנולוגיה מובהקים: מייקל דל, מייסד יצרנית המחשבים דל, שהחברה גם מתחזקת פעילות בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר; גרגורי ספירקל, מנכ"ל חברת מוצרי הטכנולוגיה Ingram וג'ון צ'יימברס, מנכ"ל סיסקו.

חשבונות רפאים

ומה קורה בישראל? המצב גרוע אף יותר מבארה"ב. אמנם, גליה מאור, מנכ"לית בנק לאומי, עתידה לפתוח הקיץ בלוג אישי שיסייע לה לתקשר ישירות עם הצרכנים, כחלק מפרויקט "לאומי דיגיטל". ואולם, היא הבכירה היחידה בקרב החברות הגדולות, שמאמצת את עידן הווב 2.0.

המנכ"לים של 10 החברות הציבוריות הגדולות בישראל על-פי שווי שוק, בהן סלקום, בזק וכי"ל, לא סבורים עדיין כי עליהם לפתוח עמוד אישי בפייסבוק או לפתוח חשבון אישי בטוויטר. לחלק ניכר מהחברות אין כלל חשבון טוויטר כללי או עמוד של החברה, כך שגם החברות וגם המנכ"לים לא מייצרים נוכחות אישית ברשת או תחושה של נגישות.

ובכל זאת, יש מספר חברות שיש להן חשבונות טוויטר, חשבונות רפאים, כמו סלקום, לדוגמה, המנוהלת על-ידי עמוס שפירא, ועוקבים אחריה רק 9 משתמשים. היא עדכנה את החשבון שלה פעם אחת וכתבה: "פרטים בקרוב". אחרי בנק לאומי עוקבים 6 גולשים, והוא עדיין לא פרסם אפילו טוויט אחד. לחברות כמו טבע או בזק אין עדיין חשבון טוויטר, אם כי בזק מתחזקת עמוד חברה בפייסבוק.

יש לקוות שהצעד של מאור - גם אם בינתיים הוא רק ברמת התוכנית - יוביל מנכ"לים נוספים לפתוח בלוג אישי, בניסיון לחקות את המהלך.