לאומי: הראשון שיתכתב עם לקוחותיו באופן מוצפן

האחראי על הפרויקט הוא ראש מערך תפעול ומנהלה סמנכ"ל בכיר, יצחק מלאך ■ מוקד מיוחד ייפתח לצורך הטיפול בדואר אלקטרוני שיגיע מהלקוחות, יסנן אותם ויחזיר תשובה תוך 24 שעות

בקרוב יוכלו לקוחות להתכתב עם הבנק באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. בנק ישראל אישר לפני שבוע לבנק לאומי , בפעם הראשונה במערכת הבנקאית, שימוש בדואר אלקטרוני לתקשורת דו-סטרית עם לקוחות. כך נודע ל"גלובס".

לאחר קבלת האישור נערך לאומי למתן השירות והחל מהרבעון הרביעי של 2009 יופעל שירות אימייל מוצפן בין הבנק ללקוחותיו. ההערכות הן, כי היכולת להתכתב עם הבנק בדואר אלקטרוני תחליף בהדרגה את הצורך ליצור קשר טלפוני עם הסניף. האחראי על הפרויקט הוא ראש מערך תפעול ומנהלה סמנכ"ל בכיר, יצחק מלאך. מנכ"לית בנק לאומי היא גליה מאור.

אף שעל פניו קשר בין הלקוחות לבנק באמצעות דואר אלקטרוני נראה עניין פשוט ובסיסי הרי קיימים קשיים רבים. הבנק צריך לקיים פרוצדורה הכוללת גורם הקולט את הדואר האלקטרוני הנכנס בזמן אמת, מזהה את השולח כלקוח הבנק ומאשר לו את הגעת הדואר האלקטרוני. כדי לשמור על הסודיות הבנקאית ההתכתבות כולה צריכה להיות בפרוטוקול מוצפן.

גם שיחות וידיאו

הטכניקה בה ישתמשו בלאומי לא תהיה של צירוף קישור (לינק) שכן כך גדל פוטנציאל ההונאות, הפישינג וגניבת זהות.

החלופה שנבחרה היא של קובץ דואר אלקטרוני מוצפן עם סיסמה שיגיע ללקוח והוא יוכל לשלוח מייל חוזר לבנק. מוקד מיוחד ייפתח לצורך הטיפול בדואר אלקטרוני שיגיע מהלקוחות, יסנן אותם ויחזיר תשובה תוך 24 שעות. נושאים דחופים בהם הפעולה הבנקאית נדרשת באותו יום עסקים, יטופלו בנוהל מהיר.

שירות הדואר האלקטרוני הוא חלק משדרוג השירותים הישירים של לאומי שמותגו לאחרונה מחדש תחת המותג "לאומי דיגיטל". בנוסף, יפתח לאומי שירות וידיאו ללקוחות, שיאפשר להזמין באמצעות אתר האינטרנט שיחת וידיאו עם פקיד מהמוקד הטלפוני. השיחה תיערך באמצעות המחשב או הטלפון הסלולרי. שירות זה יינתן גם בשפת הסימנים ללקוחות ליקויי שמיעה.