נוברטיס שוקלת לרכוש את יצרנית הטיסברי המתחרה בקופקסון

הסנדיי טיימס דווח כי החברה מקיימת מו"מ לרכישת נתח מחב' אלאן הכולל גם את התרופה לטיפול בטרשת נפוצה ■ המקור המהימן שמסר את הידיעה הוסיף כי "עוד דרך ארוכה צפויה עד להחלטה על העסקה - בשל מורכבותה"

היום דווח בסאנדיי טיימס הלונדוני כי חברת התרופות השוויצרית נוברטיס מקיימת שיחות לרכישת חברת התרופות האירלנדית, אלאן, אשר תכלול גם את תרופת הטיסברי הנחשבת לתרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה ומתחרה בקופקסון של טבע . כמו כן נבחנת רכישת קו המוצרים המיועדים לטיפול במחלת האלצהיימר.

דובר אלאן אמר כי החברה אינה מגיבה לספקולציות, גם דובר נוברטיס סרב להגיב.

בסאנדיי טיימס נאמר כי אישור לדבר המו"מ המתנהל בין שתי החברות נמסר ממקור מהימן, אשר הוסיף כי "עוד דרך ארוכה צפויה עד להחלטה על העסקה בשל מורכבותה".

חברת אלאן, המשווקת בשיתוף עם חברת ביוג'ן את התרופה טיסברי לטיפול בטרשת נפוצה, שכרה את שרותיה של סיטיגרופ בחודש ינואר, על מנת שתבחן את עסקיה ואשר אמרה אז כי ישנה אפשרות למכירת פעילות החברה או מיזוגה.

ב-10 ביוני אמרה החברה כי היא מתכוונת להגיע בזמן הקרוב להשלמה של עסקה אסטרטגית, לאחר שדיברה במהלך החודשים האחרונים עם מספר שחקנים גלובליים בתחום הפארמה והביוטכנולוגיה.

קלי מרטין, מנכ"ל אלאן, סירב להגיב אז באם נפרצה הדרך לעסקה עם חברת בריסטול מאיירס, על רקע שמועות בנושא שדווחו אז ברויטרס.

אנליסטים אמרו כי לחברת אלאן הולכות ואוזלות האופציות לשיתוף פעולה אסטרטגי, לאחר שהערכות מוקדמות ביחס לשת"פ עם פייזר האמריקנית, או Lundbeck הדנית התבררו כלא מבוססות עד כה.