פלייטק מתכננת רכישה בשווי של 500-750 מיליון דולר

בראיון ל"פייננשל טיימס" חשף שוקי ברק, סמנכ"ל הכספים של החברה, כי זו בוחנת מספר רכישות כולל רכישת שחקן מוביל בתחום של שיווק אתרים

מקורבים לטדי שגיא, בעל השליטה בפלייטק , ענקית ההימורים המקוונים, תמיד דואגים ללחוש על אוזנינו כי הוא עובד "כמו מטורף" כדי לייצר עוד ועוד ערך לחברה שהפכה אותו לאחד מבין המיליארדרים הישראליים הספורים בעולם. ואכן, מבט על תוצאותיה הכספיות של החברה, שנסחרת בבורסת המשנה הבריטית (AIM) ומבט על התנהגות מנייתה מוכיחים כי שגיא לא נח על זרי הדפנה, ועובד "כמו מטורף" כדי למנף את יכולותיה של פלייטק, וכך את הונו שלו.

מינוף היכולות, מטבע הדברים, בא לידי ביטוי גם ברכישה של חברות אחרות, ולפי ראיון שנתן בסוף השבוע האחרון שוקי ברק, סמנכ"ל הכספים של החברה, ליומון הבריטי "פייננשל טיימס", פלייטק מתכננת רכישת ענק. ברק, שהתראיין למדור MergerMarket של העיתון ציין כי "פלייטק בוחנת באופן אקטיבי מספר רכישות, כולל רכישה בשווי של חצי מיליארד דולר עד 750 מיליון דולר של שחקן בתחום של שיווק אתרי הימורים מקוונים".

האופציה תפקע במארס 2011

ברק, שהעניק ראיון פנים מול פנים לכתבת העיתון, פמלה ברבגילה (Pamela Barbagila) ציין כי לזכות פלייטק עומדת אופציית Call לרכוש שחקן מוביל בתחום של שיווק אתרי הימורים מקוונים, ואופציה זו מבוססת על מכפיל רווח של 5.5 לרווח הנקי השנתי של הנרכשת הפוטנציאלית. "פלייטק אינה מתביישת לדבר על רכישות פוטנציאליות מכיוון שמיזוגים ורכישות משחקים תפקיד חשוב בעתיד החברה", הודה ברק אך סרב להסגיר פרטים נוספים על הנרכשת הפוטנציאלית.

לדברי ברק, האופציה לעיל צפויה לפקוע במארס 2011, והיא עלולה להיות ממומשת במהלך השנה הבאה. שני בנקי ההשקעות שמייעצים לחברה בנוגע לרכישה הם ג'פריס (Jefferies) ודויטשה בנק (Deutsche Bank).

פלייטק מפתחת פלטפורמות מבוססות תוכנה עבור אתרי הימורים מקוונים, והיא נסחרת כיום לפי שווי חברה של 1.8 מיליארד דולר, עלייה של 43% מתחילת השנה. לשגיא יש אחזקה של 40.9% בהון החברה (שווי אחזקה של 736 מיליון דולר).

הרכישה השלישית בגודלה

אם וכאשר תתבצע הרכישה אותה מתאר ברק היא תהיה לשלישית בתולדות החברה. כזכור, עם סגירת השוק האמריקני רכשה פלייטק נכסים של המתחרה Tribeca Tables Europe תמורת 75 מיליון דולר, ואילו באוקטובר אשתקד רכשה נכסים של ארבע חברות Affliates (חלקן בשליטת שגיא) תמורת סכום מקסימאלי של 250 מיליון דולר.

ברק התייחס בראיון גם לשאלת מימון הרכישה, אם וכאשר זו תתבצע, וציין כי "אנו יכולים עכשיו לממן רכישה בשווי של חצי מיליארד דולר גם בעזרת שימוש בקווי אשראי זמינים". בין לבין, וכפי שציינו לעיל, חשף ברק כי בימים אלו בוחנת פלייטק ארבע רכישות קטנות יותר, כולל רכישה של Hosting Provider, רכישה של חברה המתמחה בשירותי לקוחות וחברת המתמחה בייעוץ בנושאי אמצעי תשלום. לדבריו, החברה אינה בוחנת רכישה של מפעילות אתרים מכיוון שהיא רוצה "להמשיך ולהתמקד בפעילות הליבה - פיתוח תוכנות ולא הפעלת אתרים". לטענתו, "פלייטק אולי תשקול רכישת אחזקת מיעוט במפעילת אתרים, כמשקיעה פיננסית, אך אין הרבה סיכויים שזה יקרה בטווח הקצר".