ערוץ 10: אם יוחלט על מכרז חדש, נשקול לתבוע את הרשות השנייה

במכתב חריף שנשלח לרשות השנייה מוחים אנשי ערוץ 10 על הכוונה לפרסם מכרז חדש להפעלת הערוץ, וטוענים כי התנהלות הרשות גורמת ל"ישראל 10" ולבעלי מניותיה הפסדים של למעלה ממיליארד שקל

על רקע תחילת הדיונים למכרז המחודש להפעלת ערוץ 10, יוצאת חברת "ישראל 10", המפעילה של הערוץ, במתקפה קשה על אנשי הרשות השנייה.

אנשי ערוץ 10 טוענים כי אם תתקבל החלטה בעניין פרסום מכרז חדש לערוץ 10 - הערוץ ובעלי המניות שלו לא יעברו על הדברים לסדר היום, וישמרו על זכיותיהם לתבוע את מלוא הנזקים שנגרמו להם בהיקפים העולים על מיליארד שקל מכל האחראיים לכך.

במכתב שששלח בא-כוחה של "ישראל 10", עו"ד יורם בונן ממשרד פישר-בכר-חן-וול-אוריון, ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, נכתב כי הפנייה נעשית לאחר שנודע לזכיינית כי הועלתה בפני דאבוש דרישה לדון בפרסום המכרז למתן זיכיון בזמן הקרוב.

"מדובר בדרישה מקוממת המועלת בעיתוי מוזר - על סף המעבר מזיכיונות לרישיונות, וכאשר המפתח לפתרון המשבר בערוץ 10 ובשוק הטלוויזיה בכלל מצוי בידיה של הרשות השנייה", כותב עו"ד בונן בשם ערוץ 10.

עוד טוענים אנשי ערוץ 10 כי קיימת אפליה בינם לבין ערוץ 2. לדבריהם, זכייניות ערוץ 2 צברו בתוך תקופה קצרה פערים במחוייבויות בסכומים גבוהים בהרבה משל ערוץ 10. במכתב נכתב כי "כל אותה עת היה נוח להתייחס לערוץ 10 כבן הסורר של התעשייה שיש להענישו. עתה, כשחלוקת ההכנסות בין הזכיינים בשוק השתנתה אך במעט, ולאחר שזכייני ערוץ 2 צברו הפרות בסכומים עצומים - בעלי המניות שם, בניגוד לאלה בערוץ 10, לא הפגינו נכונות לממן מכיסם את ההפסדים, והתחוור לפתע כי אכן מדובר במשבר רגולטורי של ממש".

עוד נכתב כי המצב הנוכחי נובע מהתנהלותה של הרשות השנייה: "מדובר בקטסטרופה רגולטורית שאינה מאפשרת שרידות מינימלית לערוץ מסחרי, ואשר ממשיכה לגרום ל'ישראל 10' ולבעלי מניותיה הפסדים בלמעלה ממיליארד שקל".

לסיכום מבקשת "ישראל 10" כי המועצה תימנע מקבלת החלטה בעניין פרסום המכרז.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה כי "הנושא עבר לטיפולו של היועץ המשפטי של הרשות השנייה".