סוחרי האג"ח הגדולים בארה"ב: הרע מכל בשוק כבר מאחורינו

סוחרי האג"ח הגדולים צופים כי התשואות על אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לפדיון בעוד עשר שנים יסיימו את השנה ללא שינוי משמעותי על 3.58% לאחר שעלו מרמה של 2.21% בסוף 2008

סוחרי האג"ח הגדולים ביותר בוול סטריט אומרים כי הרע מכל כבר עבר למשקיעים באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, לאחר ששערי האג"ח הממשלתיות הציגו את ההפסדים הגדולים ביותר מזה שלושה עשורים במהלך המחצית הראשונה של 2009.

16 הסוחרים המובילים בוול סטריט, הסוחרים ישירות עם הפדרל ריזרב והמחויבים להגיש הצעות למכרזי האג"ח הממשלתיות, צופים כי התשואות על אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לפדיון בעוד עשר שנים יסיימו את השנה ללא שינוי משמעותי על 3.58% לאחר שעלו מרמה של 2.21% בסוף שנת 2008.

סוחרי האג"ח, הכוללים את JP מורגן אנד צ'ייס וגולדמן זאקס, אומרים כי המכירה הכללית של אג"ח ממשלתיות תתמתן לאחר שהחודש התגלו סימנים לקחת שזרים החלו לרכוש בהיקפים גדולים אג"ח שהונפק על ידי ממשל אובמה.

נציין כי התשואות על אג"ח ממשלתיות של ארה"ב נמצאות ברמה הגבוהה ביותר מאז נובמבר 2008 כאשר משקיעים רבים חוששים כי התאוששותה של כלכלת ארה"ב תהיה איטית.

עד כה, התחזיות של סוחרי האג"ח הגדולים התממשו - כך לדוגמה, בסקר שהתפרסם בינואר, הם שמחירי האג"ח יירדו בחדות לאור מאמצי הממשל לעידוד הכלכלה. סוחרי האג"ח חזו כי בטווח הבינוני, מחירי האג"ח לפדיון בעוד עשר שנים יירדו ב-3.5%.

ההחזקה של אג"ח ממשלתיות של ארה"ב בידי גופים פיננסים מסין ועד נורווגיה גדלו ב-15%, או ב-257.2 מיליארד דולר מאז תחילת השנה. זאת לעומת גידול של 10% בתקופה המקבילה של 2008.

בגודלמן זאקס מעריכים כי ארה"ב צפויה ללוות סכום שיא של 3.25 טריליון דולר בשנה הפיסקלית שתסתיים ב-30 בספטמבר - כמעט פי ארבע מסכום של 892 מיליארד דולר בשנה 2008, וזאת כדי לממן את הגירעון התקציבי ההולך ומתרחב.