הפרסומת המדוברת ביותר השבוע: קמפיין רשות המסים

Twisted Fly: הפרסומת עוררה דיונים לגבי הקשר בין השחיתות השלטונית לסוגיית העלמת המס

הפרסומת של רשות המסים היא הפרסומת המדוברת ביותר השבוע ברשת - כך עולה מנתוני חברת Twisted Fly. הפרסומת חוללה 20% מהיקף השיחה על פרסומות ברשת.

4 נושאים עיקריים עמדו בלב השיחה סביב הפרסומת ברשת: השחיתות השלטונית והקשר שלה לסוגיית העלמת המס (55% מהיקף השיחה), התייחסות לקמפיין עצמו (19% מהיקף השיחה), התייחסות לבעיית העלמות המס על-ידי אזרחים (14% מהיקף השיחה) והתייחסות לאופן הסיקור התקשורתי של הסוגיה (12% מהיקף השיחה).

קשה שלא לקשור בין פסקי הדין שיצאו בשבוע שעבר, כנגד השרים לשעבר בניזרי והירשזון, לבין התגובות על קמפיין רשות המסים. נושא השיחה הראשון, שחולל 55% מסך הפוסטים שהופיעו בהתייחס לקמפיין, היה השחיתות השלטונית.

הרוב המוחלט של הדנים בנושא טענו כי מנהלי המדינה - ביניהם היושבים בממשלה, ברשות המסים ובמס הכנסה - הם העבריינים האמיתיים, זאת בעוד מעלימי המס הם בבחינת "הגונב מגנב פטור". בנוסף נטען כי המנהיגים מעלים את נטל המס באופן שרירותי, ובכך גוזלים כסף ממעמד הביניים. מיעוט מהגולשים התייחס לראש הממשלה בנימין נתניהו באופן ספציפי, והזכיר כי הוא הבטיח להוריד מסים אך לא עמד בהבטחתו.

נושא השיחה השני, שחולל 19% מהיקף השיחה, עסק בקמפיין עצמו. 56% מהדנים בנושא זה התעניינו מהיכן מצאה רשות המסים כסף להעלאת קמפיין בסדר גודל שכזה, וטענו לבזבוז כספי הציבור. 44% נוספים מהדנים בנושא הביעו ספק בנוגע לאפקטיביות הפרסומת והשפעתה על הציבור.

נושא השיחה השלישי (14%) היה סוגיית העלמת המס עצמה. רוב העוסקים בסוגיה זו ציינו כי אסור להתעלם מהבעיה, ויש לנסות ולפתור אותה. מעטים הביעו מורת-רוח מבעלי מקצוע שונים המסרבים לתת חשבוניות, ואחרים ציינו כי הם חשים שלא בנוח לבקש חשבוניות מעובדים קשי-יום מהם הם קונים מוצרים.

כ-12% מהיקף השיחה עסק באופן הסיקור התקשורתי של סוגיית העלמות המס. כמחצית מהדנים בסוגיה זו הביעו שביעות-רצון מהתקשורת בהקשר זה, והמחצית האחרת טענה כי התקשורת מוטה ומטעה.

במקום השני בדירוג הפרסומות המדוברות ממוקמת הפרסומת למזגן טורנדו עם 15% מהיקף השיחה ברשת; את המקום השלישי, עם 10% מהיקף השיחה ברשת, תופסת הפרסומת לאורנג'; במקום הרביעי נמצאת הפרסומת לניסאן (8%); במקום החמישי הפרסומת למקדונלד'ס (6%); ובמקום השישי - שלושתן יחד - הפרסומות לפלאפון, yes ונביעות.

1