רשות המסים יוצאת בקמפיין טלוויזיה נגד מעלימי מס: "העלמת מס היא פשע פלילי וחברתי"

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, מטרת הקמפיין היא לעודד שינוי בעמדות הציבור ביחס למעלימי מס ולהעניק רוח גבית למבצעי הביקורת והאכיפה שעורכת הרשות

רשות המסים יוצאת הערב (א') בקמפיין טלוויזיה נגד מעלימי מס, תחת הסיסמה: "העלמת מס היא פשע פלילי ופשע חברתי".

מטרת הקמפיין היא לעודד שינוי בעמדות הציבור ביחס למעלימי מס ולהעניק רוח גבית למבצעי הביקורת והאכיפה שעורכת הרשות.

לדברי מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הקמפיין נועד להתמודד עם התופעה לפיה עבירות המס אינן נתפסות בעיני חלק ניכר מהציבור כעבירות חמורות, ולעורר את הציבור לחשיבה מחודשת על הדרך בה הוא מתייחס אל עברייני המס. לדבריו, לצד העבירה על הוראת החוק, מי שמעלים מס מבצע עבירה כנגד החברה, ועל החברה לנהוג בו בהתאם.

הקמפין נועד גם לחדד את המסר שעבריין המס הוא למעשה "טרמפיסט" על גבם של משלמי המסים כדין. הוא נהנה מהזכויות ומהשירותים הציבוריים אותה מעניקה המדינה מכספי משלמי המסים, זאת מבלי שהוא נושא בעול המשותף.

תשדיר הטלוויזיה, שהופק על-ידי לשכת הפרסום הממשלתית, מתאר 3 סיטואציות העוסקות בשירותים האלמנטריים שהחברה והאזרחים מקבלים מהמדינה - ביטחון, חינוך ובריאות. הסיטואציות האבסורדיות לכאורה נודעו להמחיש את המסר כי כאשר מעלימים מס - הקופה הציבורית נפגעת, וכך נפגעת היכולת של המדינה לספק את השירותים הבסיסיים לאזרחיה.

במהלך חצי השנה האחרונה, מאז יצאה רשות המסים למבצע "חוזרים לשטח" - מבצע ארצי כנגד מעלימי מס, נערכו על-ידי משרדי השומה ויחידות מע"מ, בלווי צמוד של היחידה הארצית לאכיפת הגבייה ומשרדי החקירות, 57 מבצעים אזוריים, במסגרתם פקדו עובדי הרשות כ 7,500 עסקים בהם נערכו ביקורות ניהול ספרים, רישום תקבולים ופעולות גבייה מחייבים.

לרגל העלאת הקמפיין פנה נסרדישי לכלל עובדי הרשות במכתב, בו ציין כי במהלך השבועות הקרובים, בהם ישודרו התשדירים, תגביר הרשות את פעילותה במאבק בהעלמות המס, וכי בכוונת הרשות להמשיך ולהיות בשטח ולהילחם בנחישות בתופעת העלמות המס לכל אורך ימות השנה.