שינוי באופן ההצמדה: הפנסיה של הגימלאים תהיה צמודה למדד

העדכון ייעשה בחודש ינואר מדי שנה; הירידה במדד לא תיפגע בגובה הפנסיה ■ השינוי יחול על עובדי המדינה, עובדי ההוראה, הסתדרות הרופאים ועוד, אך לא יחול על עובדי שירותי הביטחון, שוטרים, סוהרים ואנשי הקבע

שינוי באופן ההצמדה של העובדים הזכאים לפנסיה תקציבית: הפנסיה לה זכאים גמלאים תהיה צמודה לשיעור עליית מדד המחירים לצרכן. כך עולה מהצעת החוק המהווה חלק מעסקת החבילה של האוצר, המעסיקים וההסתדרות ושאושרה היום (ב') בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת. על פי ההצעה, העדכון ייעשה בחודש ינואר מדי שנה. הירידה במדד לא תיפגע בגובה הפנסיה.

שינוי שיטת ההצמדה יחול על עובדי המדינה, עובדי ההוראה, הסתדרות הרופאים ועוד אך לא יחול על עובדי שירותי הביטחון, שוטרים, סוהרים ואנשי הקבע.

שינוי ההצמדה ילווה גם בתוספת שחיקה שהייתה למגזרים אלו בשש השנים האחרונות. תוספת השחיקה לא נקבעה לגבי החברים בהסתדרות הרופאים, ארגון המורים העל יסודיים ועובדי המחקר במשרד הביטחון.

כיום, מתעדכנת הפנסיה בהתאם לעדכונים שנעשים במרכיבי השכר הפנסיוני של העובדים הפעילים (כך למשל כל תוספות השכר שנקבעו בין הארגונים היציגים לאוצר שנעשים מדי מספר שנים, חלים הן על שכר העובד הפעיל והן על הפנסיה של הגמלאים).

יו"ר הוועדה, ח"כ חיים כץ, בירך על שינוי ההצמדה וקבע כי ההצמדה למדד ותוספת השחיקה יתנו מענה לשחיקה הקשה שאפיינה את הפנסיה בשנים האחרונות. עם זאת, הוסיף כץ כי,"כיוון שלא נקבעה תוספת השחיקה למגזרים שעליהם שינוי ההצמדה מוחל, הרי שיש קושי רב לאשר את הצעת החוק ולהחיל אותה עליהם. הסעיף לפיו שר האוצר, על פי שיקול דעתו בלבד, יקבע עבור מגזרים אלו את תוספת השחיקה, אינו מקובל לחלוטין וייתכן שיש לשקול להוציא את הגופים האלו, מתכולת החוק".