קבוצת אקזיט: תביעת ניופאן נגדנו - נקמת המנכ"ל על אובדן המותג הייסנס

היבואנית של ענקית האלקטרוניקה הסינית "הייסנס" לישראל טוענת בכתב ההגנה לתביעת ניופאן כי זיכיון "הייסנס" הועבר מידי ניופאן לידיה משום שניופאן בחרה שלא להשקיע במותג ולא עמדה ביעדים

קבוצת אקזיט, היבואנית ובעלת הזיכיון של ענקית האלקטרוניקה הסינית "הייסנס" (Hisense) בישראל, טוענת כי הזיכיון הועבר מידי ניופאן לידיה לפני כשנתיים, משום שניופאן בחרה שלא להשקיע במותג ולא עמדה ביעדים. הדברים נכתבו בכתב ההגנה שהגישה אקזיט נגד תביעת ניופאן לבית המשפט המחוזי מרכז.

ניופאן, המייבאת בין היתר את טושיבה, מצויה בבעלותו ובניהולו של צביקה גיור. אקזיט מצויה בבעלות האחים גיא ורן בלניקיס ושותפם גיא אדרי, שבעבר הקימו את רשת AM:PM ומכרו אותה לרבוע כחול של דודי ויסמן.

בינואר תבעה ניופאן 7.8 מיליון שקל מאקזיט ומהייסנס הסינית, בטענה כי רקחו קנוניה לגזילת הזיכיון ממנה ולגזילת סודות מסחריים ומוניטין.

באמצעות עוה"ד נועם רונן ויפתח פרבר מגורניצקי טוענת אקזיט כי מדובר בתביעה נקמנית שמאחוריה עומד צביקה גיור, המבקש לפגוע באקזיט ובפרט במנכ"לה, דרור דנון, שהיה מנכ"ל חברה-בת של ניופאן.

לטענת אקזיט, בעת שניופאן היתה נציגת הייסנס היא נמנעה במתכוון מלהשקיע משאבים ולבצע פעולות שיווקיות לקידום המותג, משום שהעדיפה לקדם מותג סיני אחר - "האייר". כתוצאה מכך לא עמדה ניופאן ביעדי המכירות שהוצבו לה על-ידי קונצרן הייסנס הסיני, הזיכיון הועבר לאקזיט, וכעת ניופאן מצטערת על כך.

בין הצדדים שוררת מחלוקת ביחס לשאלה מי אחראי לשיגור הודעת ביטול הזיכיון להייסנס הסינית. אקזיט טוענת כי התזה של ניופאן, כאילו דנון שכנע את גיור לשלוח ממחשבו של גיור עצמו הודעת דוא"ל על ביטול הסכם של מיליוני דולרים, כשגיור לכאורה אינו מבין את משמעות ההודעה, ואלמלא דנון "הפציר" בו לשלוח אותה הוא לא היה באמת מבטל את ההסכם - מופרכת. (ת.א. 09-01-4438).

מניופאן נמסר כי "הניסיון להפוך את התביעה לעניין אישי לא ייצלח, ואנו בטוחים כי הדברים יתבהרו בבית המשפט והאמת תצא לאור".