בנק הפועלים גייס 1.7 מיליארד שקל: בוטלו הזמנות ב-200 מיליון שקל

בשבוע שעבר הודיע הבנק על גיוס 1.5 מיליארד שקל בשלב המוסדי של הנפקת שטרי ההון ■ היום נודע כי הבנק ביטל חלק מהזמנות המוסדיים, לאחר שבשלב ההנפקה לציבור נרשמו ביקושי יתר שהורידו את הריבית

המשקיעים כנראה צמאים מאוד לשטרי ההון של בנק הפועלים . הבנק השלים את שלב ההנפקה לציבור של שטרי ההון שלו, בו התקבלו ביקושים גדולים של כ-400 מיליון שקל. בסיכום ההנפקה הכוללת - למוסדיים ולציבור - התקבלו ביקושי יתר של 2.2 מיליארד שקל והבנק הגדיל את היקף הגיוס ל-1.7 מיליארד שקל - גיוס שיא לבנק.

כזכור, בשבוע שעבר סיים הבנק את השלב המוסדי בהנפקת שטרי ההון, כאשר הודיע על גיוס של 1.5 מיליארד שקל - הרבה מעבר לסכום שתכנן הבנק לגייס (חצי מיליארד שקל בלבד). כתבי ההתחייבות הנדחים שגייס בנק הפועלים יהיו במח"מ של 8 שנים, ובריבית צמודה של 5.75%. עם זאת, היום נודע כי חלק מהזמנות המוסדיים בוטלו לטובת ההזמנות מהציבור, שכן הריבית שנקבעה בהנפקה לציבור הינה נמוכה יותר - 5.65% - מה שהוזיל את עלות גיוס החוב של הבנק. לפיכך, הזמנות המוסדיים בהיקף של 200 מיליון שקל בוטלו, לטובת הציבור.

בשלב ההצעה לציבור, ביקש הבנק לגייס 150 מיליון שקל אולם בסופו של דבר הגדיל את היקף הגיוס ל-400 מיליון שקל. בהתאם לביקושים הגבוהים, גם הריבית שנקבע במכרז ירדה ל-5.65%. סדרת שטרי ההון בהנפקה לציבור הינה בריבית צמודה ובמח"מ של 8 שנים גם כן.

אם כן, בסיכום ההנפקה המוצלחת, גייס הבנק 1.7 מיליארד שקל: 1.3 מיליארד שקל הגיעו מהמוסדיים ו-400 מיליון שקל מהציבור.

בנק הפועלים מגייס הון על מנת לחזק את הלימות ההון שלו. בחודש יוני גייס הבנק סכום שיא של 3.3 מיליארד שקל, ומתחילת השנה גייס יותר מ-4 מיליארד שקל. למעשה, את יעד הלימות ההון של 12% שנדרש הבנק להשיג עד סוף השנה, הוא כבר השיג היום.