בעקבות כי"ל: UBS הוריד ההמלצה לחברה לישראל

אין שינוי במחיר היעד, הגבוה ב-10% משער הפתיחה של המניה בת"א ■ "בהתחשב בעובדה שכי"ל אחראית ליותר מ-85% מהשווי הנכסי הנקי של החברה, המניה היא נגזרת של כי"ל יותר מכל דבר אחר"

רק אתמול (ב') בבנק הבריטי-הונג-קונגי HSBC חתכו את מחיר היעד למניית החברה לישראל ל-3,180 שקל, וכבר היום (ג') מתייחס מוסד פיננסי זר נוסף למניית החברה שבשליטת משפחת עופר. בעקבות אחזקת החברה בכימיקלים לישראל, הלא היא כי"ל , בבנק השוויצרי UBS מורידים היום את ההמלצה לחברה לישראל "לנייטרלי" מ"קנייה".

אין שינוי במחיר היעד, הגבוה ב-10% משער הפתיחה של המניה בבורסה בתל-אביב, 2,165 שקל. מניית החברה לישראל, אגב, היא כמעט המניה היקרה ביותר בבורסה המקומית, ושנייה רק למניית בנק אוצר התיישבות היהודים, המחזיק בעיקר במניות של בנק לאומי . המעגל נסגר, כשלוקחים בחשבון שבנק לאומי הוא בעל המניות השני בגודלו בחברה לישראל, עם אחזקה של 18% מהון המניות.

"בהתחשב בעובדה שכי"ל אחראית ליותר מ-85% מהשווי הנכסי הנקי של החברה, המניה היא נגזרת של כי"ל יותר מכל דבר אחר", נכתב בסקירתם של האנליסטים רוני בירון ודארן שואו. השניים מתמחרים את המניה במודל היוון תזרים המזומנים (DCF) וסבורים כי ניכרת היחלשות במשמעת המחירים שמאפיינת את יצרני דשני האשלג בעולם, מה שמוביל אותם להיות נייטרלים - במיוחד לאור עלייה של 53% במניית החברה לישראל מתחילת השנה.

אבל בחברה לישראל יש יותר מאשר כי"ל, ובבנק השוויצרי המאוחד מתייחסים גם לאחזקה בחברת הספנות הפרטית צים (99%), המשולה על-ידם למשקולת על צווארה של החברה לישראל. זאת, על רקע חולשה הניכרת מדו"חות חברות מתחרות בענף במהלך החודש הקודם, המביא אותם ל"תחזית זהירה" לגבי 2009. במודל של UBS, מוערך שוויה של צים בכ-1.19 מיליארד שקל.

"לאור חוסר הוודאות לגבי הזרמות ההון שיידרשו לצים ולחברות אחרות בתיק הנכסים של החברה לישראל, העובדה שמניית החברה לישראל נסחרת בחסר ביחס להערכה שלנו לשווי הנכסי הנקי (NAV) שלה אינה מהווה מבחינתנו הזדמנות קנייה",הם מסכמים. מדובר בשיעור של 33% (או 37%, אם לוקחים בחשבון את השווי הנכסי הנובע מהאחזקות הסחירות בלבד). "אנו מצפים כי ביצועי מניית החברה לישראל יהיו תואמות לביצועי כי"ל, עם פוטנציאל מוגבל לעלייה על פניה".

[להמלצות אנליסטים]