HSBC ממליץ: קנו מניות החברה לישראל ואלביט מערכות

האנליסטים מעריכים כי התפתחות חיובית בחברה לישראל תבוא עם הגדלת מכירות האשלג של כי"ל או הקטנת ההתחייבויות הפיננסיות של צים ■ את אלביט מערכות הם החלו לסקר בהמלצת "תשואת יתר" ומצביעים על מספר זרזים לעליות בטווח הקצר-בינוני

לאחר שחתכו את מחיר היעד למניית כי"ל והעלו את מחיר היעד למניית בז"ן , בבית ההשקעות HSBC עדכנו היום את הערכת השווי של החברה האם - החברה לישראל - כלפי מטה, אם כי מחיר היעד המעודכן עדיין גבוה בכ-60% ממחיר המניה כיום בשוק. ההמלצה למניה נותרה על "תשואת יתר".

"החברה לישראל נסחרת בדיסקאונט של 37.3% על ה-NAV (שווי נכסי נקי) שלה ובדיסקאונט של 22.8% על החזקותיה בכי"ל", אומרים האנליסטים. הדיסקאונט הזה אינו חדש, אולם האנליסטים מעריכים כי הזרז לצמצומו, כלומו לעלייה במחיר מניית החברה לישראל, יבוא מהקטנת ההתחייבויות הפיננסיות של צים (כלומר לבטל חלק גדול מהזמנת האוניות הידועה בהיקף של 3.2 מיליארד דולר) והתאוששות במכירות האשלג של כי"ל.

ב-HSBC הורידו לאחרונה את מחיר היעד שלהם למניית כי"ל ל-44 שקל מ-56 שקל, והעלו את מחיר היעד של בז"ן, המוחזקת גם היא על ידי החברה לישראל, ל-2.2 שקלים מ-1.9 שקלים. השינוי בהערכות השווי של החברות הבנות הביא את האנליסטים להוריד גם את הערכת השווי של החברה לישראל, והם חתכו את מחיר היעד ל-3,180 שקל מ-3,865 שקל.

האנליסטים לוקחים תרחיש שמרני במיוחד ולא מציאותי, לפיו כי"ל היא ההחזקה היחידה של החברה לישראל. במקרה כזה, מניית החברה לישראל צריכה להיסחר ברמה של 2,760 שקל, כלומר ב-31% מעל מחירה בשוק.

החברה לישראל מחזיקה בחברות הציבוריות כי"ל (53.1%), בז"ן (45.1%) וטאואר (8.9%), וההחזקה הפרטית הגדולה ביותר שלה היא חברת הספנות צים (99.1%). ההחזקה בכי"ל הינה הגדולה ביותר של החברה לישראל ומהווה 80.8% מהשווי הנכסי הנקי של החברה.

אלביט מערכות: פוטנציאל לעלייה של 28%

במקביל, HSBC החל לסקר היום את מניית אלביט מערכות בהמלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של 75 דולר למניה, הגבוה ב-28% ממחיר השוק.

האנליסטים מסבירים את התעניינותם באלביט: "עם נוכחות גלובלית ואסטרטגיית רכישות מוכחת, החברה ממוצבת להרוויח מהשינויים המבניים העוברים על תעשיית הביטחון. כספים רבים מועברים מהשקעות במערכות הגנה מאסיביות למערכות איסוף מודיעין. בנוסף, מגבלות תקציב מעבירות את הפוקוס לשדרוג מערכות הגנה קיימות - וזוהי מומחיות של אלביט".

עם צבר הזמנות בהיקף של 5 מיליארד דולר, האנליסטים מרגישים בנוח עם ההמלצה שלהם, שכן מידת האי ודאות בתחזית ההכנסות הינה נמוכה. למעשה, צבר ההזמנות מכסה יותר מ-70% מתחזית ההכנסות של אלביט בשנתיים הקרובות. האנליסטים מצפים לרווחיות של 10% ב-2009 ו-10.1% בשנת 2010, אם כי יש לציין כי בפרמטר הזה אלביט מפגרת אחר המתחרות שלה בענף, שכן ממוצע שיעור הרווחיות עומד על 12%.

לפי תחזיות HSBC, אלביט מערכות צפויה להרוויח השנה 4.55 דולר למניה ובשנה הבאה יעלה הרווח ל-5.02 דולר למניה. מדובר בתחזיות הגבוהות ב-3% וב-6% (בשנים 2009 ו-2010 בהתאמה) מקונצנזוס התחזיות, שכן ב-HSBC סבורים כי "הקונצנזוס ממעיט בפוטנציאל הגידול בשיעור הרווחיות של אלביט".

ולסיום, HSBC מפרט מהם הזרזים שיביאו לעלייה בערכה של מניית אלביט בטווח הקצר-בינוני: גידול בהזמנות ה-HMS (מערכות קסדות לטייסים) למטוס הקרב F-35, מעבר לשדרוג מערכות הגנה קיימות (כדוגמת תכנית המודרניזציה של הודו) וכן זכייה במכרזים עם שותפות בארה"ב (כגון שיתוף הפעולה של אלביט עם ג'נרל דינמיקס באספקת המזל"טים).